Page 100 - Vodeb, Ksenija. 2018. Turistične atrakcije. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 100
Turistične atrakcije
prepoznavnosti in vrednostnega sistema ciljnega segmenta obis-
kovalcev. Pri tem seveda zanemarjamo lastno identiteto in last-
nosti svoje privlačnosti, kar na podobo vpliva kot razredčilo in
ustvarja zbegano identiteto, nejasno podobo ter s tem vse pogoje
za nekonkurenčnost na turističnem trgu. Zato velja pri tem za-
sledovati lastno identiteto in pristnost, kar zahteva tudi določe-
no mero drznosti in tveganja.
4. Komunikacija podobe vira je faza v procesu valorizacije turis-
tičnega vira, ko menedžment oblikovano (artikulirano) podo-
bo komunicira ciljni publiki skozi različne distribucijske kanale.
Gre za informiranje o podobi, njeno predstavljanje, ki pa po-
meni komunikacijo, kar je obojestranski prenos sporočil. Obo-
jestranskost tega procesa pomeni, da ne gre le za pasivno posre-
100 dovanje podobe ciljnemu (potencialnemu) trgu obiskovalcev,
pač pa pozorno spremljanje odziva obiskovalcev (kar je izjem-
no pomembno) in upoštevanje te povratne informacije, ki nam
jo ciljna publika posreduje kot odgovor na našo informacijo. Na
podlagi relevantnih povratnih informacij lahko prilagodimo,
uskladimo in korigiramo podobo turističnega vira v fazi nasta-
janja, kar je učinkovitejše in smiselnejše kot v vseh naslednjih fa-
zah njenega razvoja. V tej fazi valorizacije turističnega vira gre za
pomembno interakcijo med ponudbo in povpraševanjem, ki svo-
je zaznave o podobi privlačnosti pošiljata druga drugi. Pri sporo-
čanju podobe in njene interpretacije ciljnemu trgu obiskovalcev
temeljimo na doslednosti in zanesljivosti, pri tem pa je izbira dis-
tribucijskih kanalov zelo odvisna od segmenta obiskovalcev, ki
jim je privlačnost namenjena. Drugače povedano, pomembno je
vedeti, kakšno informiranje je relevantno za ciljno publiko, kar
sodi v področje marketinga atrakcije. Vrednostni sistem, navade
in vedenje potencialnih obiskovalcev predstavljajo pravo zaklad-
nico informacij za menedžment, saj se predvsem na podlagi tega
odločajo o izbiri.
5. Razvoj turistične privlačnosti je naslednja faza v procesu valoriza-
cije turističnih virov in predstavlja razvoj privlačnosti oz. nje-
govo vključevanje v obstoječo in novo turistično ponudbo. Na
podlagi obstoječih turističnih proizvodov sestavljamo (dogra-
jujemo) nove in drugačne turistične proizvode, ki so v skladu s
povpraševanjem in pričakovanjem ciljnih segmentov obiskoval-
cev ter prav tako uglašeni z našimi lastnimi viri, njihovo zmogl-
jivostjo, stopnjo razvoja in kakovostjo. Tukaj naj bi šlo za smisel-
prepoznavnosti in vrednostnega sistema ciljnega segmenta obis-
kovalcev. Pri tem seveda zanemarjamo lastno identiteto in last-
nosti svoje privlačnosti, kar na podobo vpliva kot razredčilo in
ustvarja zbegano identiteto, nejasno podobo ter s tem vse pogoje
za nekonkurenčnost na turističnem trgu. Zato velja pri tem za-
sledovati lastno identiteto in pristnost, kar zahteva tudi določe-
no mero drznosti in tveganja.
4. Komunikacija podobe vira je faza v procesu valorizacije turis-
tičnega vira, ko menedžment oblikovano (artikulirano) podo-
bo komunicira ciljni publiki skozi različne distribucijske kanale.
Gre za informiranje o podobi, njeno predstavljanje, ki pa po-
meni komunikacijo, kar je obojestranski prenos sporočil. Obo-
jestranskost tega procesa pomeni, da ne gre le za pasivno posre-
100 dovanje podobe ciljnemu (potencialnemu) trgu obiskovalcev,
pač pa pozorno spremljanje odziva obiskovalcev (kar je izjem-
no pomembno) in upoštevanje te povratne informacije, ki nam
jo ciljna publika posreduje kot odgovor na našo informacijo. Na
podlagi relevantnih povratnih informacij lahko prilagodimo,
uskladimo in korigiramo podobo turističnega vira v fazi nasta-
janja, kar je učinkovitejše in smiselnejše kot v vseh naslednjih fa-
zah njenega razvoja. V tej fazi valorizacije turističnega vira gre za
pomembno interakcijo med ponudbo in povpraševanjem, ki svo-
je zaznave o podobi privlačnosti pošiljata druga drugi. Pri sporo-
čanju podobe in njene interpretacije ciljnemu trgu obiskovalcev
temeljimo na doslednosti in zanesljivosti, pri tem pa je izbira dis-
tribucijskih kanalov zelo odvisna od segmenta obiskovalcev, ki
jim je privlačnost namenjena. Drugače povedano, pomembno je
vedeti, kakšno informiranje je relevantno za ciljno publiko, kar
sodi v področje marketinga atrakcije. Vrednostni sistem, navade
in vedenje potencialnih obiskovalcev predstavljajo pravo zaklad-
nico informacij za menedžment, saj se predvsem na podlagi tega
odločajo o izbiri.
5. Razvoj turistične privlačnosti je naslednja faza v procesu valoriza-
cije turističnih virov in predstavlja razvoj privlačnosti oz. nje-
govo vključevanje v obstoječo in novo turistično ponudbo. Na
podlagi obstoječih turističnih proizvodov sestavljamo (dogra-
jujemo) nove in drugačne turistične proizvode, ki so v skladu s
povpraševanjem in pričakovanjem ciljnih segmentov obiskoval-
cev ter prav tako uglašeni z našimi lastnimi viri, njihovo zmogl-
jivostjo, stopnjo razvoja in kakovostjo. Tukaj naj bi šlo za smisel-