Page 99 - Vodeb, Ksenija. 2018. Turistične atrakcije. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 99
Upravljanje in organizacija turističnih atrakcij 99

va edinstvenost, redkost, dragocenost, posebnost in unikatnost
(najstarejša trta na svetu ipd.) kakor tudi ujemanje in vpetost v
obstoječo strukturo destinacije ter njene obstoječe privlačnos-
ti. Nasploh se je že v tej fazi razvoja atrakcije potrebno vpraša-
ti, »kdo smo in kaj imamo«, saj je identiteta atrakcije osnova za
razvoj podobe atrakcije, ki sledi v naslednji fazi procesa valoriza-
cije. Poleg tega pa moramo že na tej točki vedeti, kaj si obisko-
valci želijo ter kaj si bodo želeli v prihodnje, da bi turistični vir
ustrezno ovrednotili.
3. Artikulacija podobe vira je faza, ko se na podlagi vrednotenja iz
predhodne faze oblikuje (artikulira) podoba turistične privlač-
nosti v nastajanju. Podoba atrakcije je nekaj, kar lahko podrobno
opišemo, izrazimo z lastnostmi, zahteva pa temeljito poznavan-
je, razumevanje in odnos do turističnega vira. Podoba turistične
privlačnosti je pomembna za konkurenčnost in uspeh na turis-
tičnem trgu, saj bo predstavljala ključen element pri izbiri in od-
ločitvi turista za konkretno destinacijo. Podoba je skupek idej,
prepričanj in vtisov, ki jih ima posameznik o določeni destinaciji
ali atrakciji in vključuje tako objektivne – subjektivne, funkcio-
nalne (otipljivejše, jasnejše) – psihološke (abstraktne) kakor tudi
posebne (unikatne) turistične lastnosti (Krašna, 2007).
Za uspeh in konkurenčnost turistične privlačnosti je kritičen
razkorak med našo lastno podobo in podobo atrakcije v očeh tu-
ristov. Večji kot je ta razkorak, slabša je bila artikulacija podobe,
kar povzroča težave s prepoznavnostjo obiskovalcem na turis-
tičnem trgu in vpliva na njeno pozicijo na trgu (konkurenčnost).
Do tega razkoraka pride, če oblikovanje lastne podobe in podo-
be, ki jo zaznavajo turisti, poteka neusklajeno, če preveč temelji
mo na naših lastnih zaznavah, čustvih in prepričanjih. Biti ob-
jektiven, strokoven, stopiti iz okvirja in gledati na turistični vir
realno pomeni videti stvari v drugačni luči in ne le z lastne per-
spektive, to je ustrezen način usklajevanja podobe vira, ki je na
poti, da postane privlačnost.
Velika nevarnost pri artikulaciji podobe je neredko posneman-
je uspešnih turističnih privlačnosti, saj pri tem še bolj zamegli-
mo identiteto in razlikovalne lastnosti privlačnosti, kar je doda-
ten argument za nejasnost podobe, ki dolgoročno zagotovo pelje
v neuspeh. Velikokrat se namreč ujamemo v zanko pretiranega
približevanja konkurenčnim turističnim privlačnostim, zmotno
misleč, da nam bo znana, preverjena podoba lažje utrla pot do
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104