Page 99 - Vodeb, Ksenija. 2018. Turistične atrakcije. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 99
Upravljanje in organizacija turističnih atrakcij 99
va edinstvenost, redkost, dragocenost, posebnost in unikatnost
(najstarejša trta na svetu ipd.) kakor tudi ujemanje in vpetost v
obstoječo strukturo destinacije ter njene obstoječe privlačnos-
ti. Nasploh se je že v tej fazi razvoja atrakcije potrebno vpraša-
ti, »kdo smo in kaj imamo«, saj je identiteta atrakcije osnova za
razvoj podobe atrakcije, ki sledi v naslednji fazi procesa valoriza-
cije. Poleg tega pa moramo že na tej točki vedeti, kaj si obisko-
valci želijo ter kaj si bodo želeli v prihodnje, da bi turistični vir
ustrezno ovrednotili.
3. Artikulacija podobe vira je faza, ko se na podlagi vrednotenja iz
predhodne faze oblikuje (artikulira) podoba turistične privlač-
nosti v nastajanju. Podoba atrakcije je nekaj, kar lahko podrobno
opišemo, izrazimo z lastnostmi, zahteva pa temeljito poznavan-
je, razumevanje in odnos do turističnega vira. Podoba turistične
privlačnosti je pomembna za konkurenčnost in uspeh na turis-
tičnem trgu, saj bo predstavljala ključen element pri izbiri in od-
ločitvi turista za konkretno destinacijo. Podoba je skupek idej,
prepričanj in vtisov, ki jih ima posameznik o določeni destinaciji
ali atrakciji in vključuje tako objektivne – subjektivne, funkcio-
nalne (otipljivejše, jasnejše) – psihološke (abstraktne) kakor tudi
posebne (unikatne) turistične lastnosti (Krašna, 2007).
Za uspeh in konkurenčnost turistične privlačnosti je kritičen
razkorak med našo lastno podobo in podobo atrakcije v očeh tu-
ristov. Večji kot je ta razkorak, slabša je bila artikulacija podobe,
kar povzroča težave s prepoznavnostjo obiskovalcem na turis-
tičnem trgu in vpliva na njeno pozicijo na trgu (konkurenčnost).
Do tega razkoraka pride, če oblikovanje lastne podobe in podo-
be, ki jo zaznavajo turisti, poteka neusklajeno, če preveč temelji
mo na naših lastnih zaznavah, čustvih in prepričanjih. Biti ob-
jektiven, strokoven, stopiti iz okvirja in gledati na turistični vir
realno pomeni videti stvari v drugačni luči in ne le z lastne per-
spektive, to je ustrezen način usklajevanja podobe vira, ki je na
poti, da postane privlačnost.
Velika nevarnost pri artikulaciji podobe je neredko posneman-
je uspešnih turističnih privlačnosti, saj pri tem še bolj zamegli-
mo identiteto in razlikovalne lastnosti privlačnosti, kar je doda-
ten argument za nejasnost podobe, ki dolgoročno zagotovo pelje
v neuspeh. Velikokrat se namreč ujamemo v zanko pretiranega
približevanja konkurenčnim turističnim privlačnostim, zmotno
misleč, da nam bo znana, preverjena podoba lažje utrla pot do
va edinstvenost, redkost, dragocenost, posebnost in unikatnost
(najstarejša trta na svetu ipd.) kakor tudi ujemanje in vpetost v
obstoječo strukturo destinacije ter njene obstoječe privlačnos-
ti. Nasploh se je že v tej fazi razvoja atrakcije potrebno vpraša-
ti, »kdo smo in kaj imamo«, saj je identiteta atrakcije osnova za
razvoj podobe atrakcije, ki sledi v naslednji fazi procesa valoriza-
cije. Poleg tega pa moramo že na tej točki vedeti, kaj si obisko-
valci želijo ter kaj si bodo želeli v prihodnje, da bi turistični vir
ustrezno ovrednotili.
3. Artikulacija podobe vira je faza, ko se na podlagi vrednotenja iz
predhodne faze oblikuje (artikulira) podoba turistične privlač-
nosti v nastajanju. Podoba atrakcije je nekaj, kar lahko podrobno
opišemo, izrazimo z lastnostmi, zahteva pa temeljito poznavan-
je, razumevanje in odnos do turističnega vira. Podoba turistične
privlačnosti je pomembna za konkurenčnost in uspeh na turis-
tičnem trgu, saj bo predstavljala ključen element pri izbiri in od-
ločitvi turista za konkretno destinacijo. Podoba je skupek idej,
prepričanj in vtisov, ki jih ima posameznik o določeni destinaciji
ali atrakciji in vključuje tako objektivne – subjektivne, funkcio-
nalne (otipljivejše, jasnejše) – psihološke (abstraktne) kakor tudi
posebne (unikatne) turistične lastnosti (Krašna, 2007).
Za uspeh in konkurenčnost turistične privlačnosti je kritičen
razkorak med našo lastno podobo in podobo atrakcije v očeh tu-
ristov. Večji kot je ta razkorak, slabša je bila artikulacija podobe,
kar povzroča težave s prepoznavnostjo obiskovalcem na turis-
tičnem trgu in vpliva na njeno pozicijo na trgu (konkurenčnost).
Do tega razkoraka pride, če oblikovanje lastne podobe in podo-
be, ki jo zaznavajo turisti, poteka neusklajeno, če preveč temelji
mo na naših lastnih zaznavah, čustvih in prepričanjih. Biti ob-
jektiven, strokoven, stopiti iz okvirja in gledati na turistični vir
realno pomeni videti stvari v drugačni luči in ne le z lastne per-
spektive, to je ustrezen način usklajevanja podobe vira, ki je na
poti, da postane privlačnost.
Velika nevarnost pri artikulaciji podobe je neredko posneman-
je uspešnih turističnih privlačnosti, saj pri tem še bolj zamegli-
mo identiteto in razlikovalne lastnosti privlačnosti, kar je doda-
ten argument za nejasnost podobe, ki dolgoročno zagotovo pelje
v neuspeh. Velikokrat se namreč ujamemo v zanko pretiranega
približevanja konkurenčnim turističnim privlačnostim, zmotno
misleč, da nam bo znana, preverjena podoba lažje utrla pot do