Page 18 - Vodeb, Ksenija. 2018. Turistične atrakcije. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 18
Turistične atrakcije
ve najpodrobnejše, najfinejše detajle, zgodbo, zgodovino in razvoj. S tem
poznamo in razumemo njihov pomen v sedanjosti in ga lahko ponotra-
njimo, se poistovetimo z njim. Vse to izjemno pozitivno vpliva na grad-
njo konkurenčne prednosti atrakcije, ker je na tak način vtkano v njeno
najdrobnejšo in najfinejšo konstrukcijo. Bolj kot jo poznamo, razumemo,
sprejemamo in živimo, bolj smo konkurenčni (uspešni) na turističnem
trgu, ker jo dajemo na iskren in ljubeč način. V tem je bistvo uspeha v tu-
rizmu, saj gre za odnose in ljudi, ti pa prepoznajo vrednost in kakovost.
Zato je potrebno zagotoviti in poskrbeti za gradnjo takega ljubečega od-
nosa do dobrin in virov, ki so nam na voljo, ta pa na podlagi poznavanja
in sprejemanja identitete posameznikom in skupinam omogoča uspešno
delovanje v turizmu. Tukaj govorimo že o izobrazbi ljudi, formalni in ne-
formalni, doma in v institucijah, ki bi morale zagotoviti kakovostno zna-
18 nje za uspeh v turizmu, pa tudi na drugih področjih. Zelo je pomembno,
da se ta zavest krepi in neguje skozi vse ravni šolskega in družbenega sis-
tema, od vrtca, osnovne šole in naprej, kajti v turizmu »zmagujejo« pri-
stnost, raznovrstnost, bogastvo doživetij in kakovosten odnos.
Definiranje pojma turistična atrakcija
Turistična privlačnost je torej vitalni organ neke destinacije, najpo-
membnejši element turističnega proizvoda in glavni motivator za turi-
stična potovanja in obiske (Zorko, 1999, Swarbrooke, 2002). Kretzsch-
mar (2009) meni, da brez turističnih atrakcij ni turizma. Beerli in Martin
(2004) pa menita, da so turistične privlačnosti sestavni deli destinacije, ki
privlačijo turiste. McIntosh in Goeldner (1986) sta dejala, da je turistič-
na privlačnost iniciator vsakega potovanja. Čomić in Kalmić (2007) pa
sta prepričana, da je turistična privlačnost generator turističnih doživetij
in spominov, ki še kako prispeva k oblikovanju podobe destinacije v vseh
fazah turističnega potovanja. Gunn (1997) je nekoliko poetičen, ko pra-
vi, da je turistična privlačnost življenjska moč turizma. Iz tega bi se dalo
sklepati o pomenu turističnih atrakcij v turizmu nasploh, o njihovi ključ-
ni vlogi, saj predstavljajo njeno esenco, bistvo, okoli katerega se vrti vsa-
ka turistična aktivnost. Lahko bi rekli, da turistične atrakcije in njihova
učinkovitost determinirajo turizem in njegovo učinkovitost.
Turistična privlačnost je imenovan stalni vir, ki je pod nadzorom in
se ga upravlja za uživanje, zabavo in izobraževanje obiskovalcev (Middle-
ton, 1988). Tudi Pearce (1991) govori o imenovanem prostoru s posebni-
mi naravnimi in antropogenimi značilnostmi, ki je v središču pozornosti
obiskovalcev in menedžmenta. Gunn in Var (2002) turistično privlač-
nost definirata kot prostor, na katerem je ponujena vrsta turističnih pro-
ve najpodrobnejše, najfinejše detajle, zgodbo, zgodovino in razvoj. S tem
poznamo in razumemo njihov pomen v sedanjosti in ga lahko ponotra-
njimo, se poistovetimo z njim. Vse to izjemno pozitivno vpliva na grad-
njo konkurenčne prednosti atrakcije, ker je na tak način vtkano v njeno
najdrobnejšo in najfinejšo konstrukcijo. Bolj kot jo poznamo, razumemo,
sprejemamo in živimo, bolj smo konkurenčni (uspešni) na turističnem
trgu, ker jo dajemo na iskren in ljubeč način. V tem je bistvo uspeha v tu-
rizmu, saj gre za odnose in ljudi, ti pa prepoznajo vrednost in kakovost.
Zato je potrebno zagotoviti in poskrbeti za gradnjo takega ljubečega od-
nosa do dobrin in virov, ki so nam na voljo, ta pa na podlagi poznavanja
in sprejemanja identitete posameznikom in skupinam omogoča uspešno
delovanje v turizmu. Tukaj govorimo že o izobrazbi ljudi, formalni in ne-
formalni, doma in v institucijah, ki bi morale zagotoviti kakovostno zna-
18 nje za uspeh v turizmu, pa tudi na drugih področjih. Zelo je pomembno,
da se ta zavest krepi in neguje skozi vse ravni šolskega in družbenega sis-
tema, od vrtca, osnovne šole in naprej, kajti v turizmu »zmagujejo« pri-
stnost, raznovrstnost, bogastvo doživetij in kakovosten odnos.
Definiranje pojma turistična atrakcija
Turistična privlačnost je torej vitalni organ neke destinacije, najpo-
membnejši element turističnega proizvoda in glavni motivator za turi-
stična potovanja in obiske (Zorko, 1999, Swarbrooke, 2002). Kretzsch-
mar (2009) meni, da brez turističnih atrakcij ni turizma. Beerli in Martin
(2004) pa menita, da so turistične privlačnosti sestavni deli destinacije, ki
privlačijo turiste. McIntosh in Goeldner (1986) sta dejala, da je turistič-
na privlačnost iniciator vsakega potovanja. Čomić in Kalmić (2007) pa
sta prepričana, da je turistična privlačnost generator turističnih doživetij
in spominov, ki še kako prispeva k oblikovanju podobe destinacije v vseh
fazah turističnega potovanja. Gunn (1997) je nekoliko poetičen, ko pra-
vi, da je turistična privlačnost življenjska moč turizma. Iz tega bi se dalo
sklepati o pomenu turističnih atrakcij v turizmu nasploh, o njihovi ključ-
ni vlogi, saj predstavljajo njeno esenco, bistvo, okoli katerega se vrti vsa-
ka turistična aktivnost. Lahko bi rekli, da turistične atrakcije in njihova
učinkovitost determinirajo turizem in njegovo učinkovitost.
Turistična privlačnost je imenovan stalni vir, ki je pod nadzorom in
se ga upravlja za uživanje, zabavo in izobraževanje obiskovalcev (Middle-
ton, 1988). Tudi Pearce (1991) govori o imenovanem prostoru s posebni-
mi naravnimi in antropogenimi značilnostmi, ki je v središču pozornosti
obiskovalcev in menedžmenta. Gunn in Var (2002) turistično privlač-
nost definirata kot prostor, na katerem je ponujena vrsta turističnih pro-