Page 74 - Vodeb, Ksenija. 2018. Turistične atrakcije. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 74
Turistične atrakcije

Privlačnosti glede na motivacijo turista lahko razdelimo tudi na (Mill
in Morrison, 2002, v Vodeb, 2014, str. 38):
1. primarne, ki ustvarjajo osnovno motivacijo obiskovalca – razlog,

da se jih obišče in doživi, in
2. sekundarne, ki imajo turistično privlačnost, ta pa ni takšna, da

bi nekdo obiskal določeno destinacijo izključno zaradi nje. Obi-
čajno so sekundarne atrakcije na poti do primarne atrakcije. V li-
teraturi zasledimo izraz »stopover atrakcije«.
Pri zgoraj navedenih vrstah virov oz. atrakcij različnih avtorjev opa-
zimo veliko podobnih ali celo skupnih elementov. Ta pestrost delitve vi-
rov nakazuje, da sta tudi tu prisotna svojevrstna kompleksnost pojmova-
nja in drugačni zorni koti, iz katerih lahko gledamo na vrste virov. Sploh
74 pa je pestrost možnosti razvrstitve po mnenju Leaskove (2008) posledica
izjemnega razvoja novih vrst atrakcij in povečanja povpraševanja v zad-
njih 30 letih. Skozi zgodovinski pregled razvoja turističnih privlačnosti
smo ugotavljali, da je sprememba v vzorcih preživljanja prostega časa de-
javnik, ki vpliva na pojav novih vrst atrakcij, in to potrjujejo tudi drugi
avtorji (Leask, 2018).
Sklenemo lahko, da je razvrščanje privlačnosti smiselno zlasti z vi-
dika upravljanja turističnih atrakcij, kar bo tema razprave v naslednjih
poglavjih.
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79