Page 76 - Vodeb, Ksenija. 2018. Turistične atrakcije. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 76
Turistične atrakcije

Turistični vplivi so docela pereča problematika v teoriji in praksi turi-
stičnih atrakcij, o čemer se v zadnjih tridesetih letih zelo veliko govori in
piše, pa vendar je aplikacija teh znanj in rešitev na proces načrtovanja in
upravljanja turističnih atrakcij relativno skromna.

Vrste turističnih vplivov

Pri razumevanju nekega pojava lahko uporabljamo različne načine pristo-
pov, med drugim tudi to, da ugotavljamo različne vzorce pojava, s čimer
lahko poudarimo medsebojne razlike in značilnosti tega pojava. O vrstah
turističnih vplivov je govora, ko želimo nakazati, na koga ali na kaj se de-
jansko nanaša določen turistični vpliv, zato v literaturi najpogosteje ome-
njajo tri osnovne skupine turističnih vplivov. Ti so ekonomski, družbe-
ni in okoljski.
76 Ločimo tako pozitivne kot negativne ekonomske vplive. Med prve

prištevamo:

– bruto domači proizvod,
– priliv deviz in vpliv na plačilno bilanco,
– razvoj manj razvitih območij,
– zaposlovanje in dvig življenjskega standarda,
– povečan obseg naložb,
– prispevek k regionalnemu razvoju,
– vrednotenje dobrin, ki brez turizma ne bi postale blago (morje,

gore, jame, razgled ...), ter drugi.

Negativni ekonomski vplivi pa so:

– dražji življenjski standard za domačine (višje cene življenjskih
potrebščin),

– povečanje cen zemljišč in najemnin,
– sezonska brezposelnost,
– slabo plačana dela v gostinstvu in neugodni delovni pogoji,
– uvoz delovne sile in drugi.

Mason (2015, str. 34) za ekonomske turistične vplive meni, da so v
primerjavi z drugimi vrstami vplivov najbolje raziskani. Tudi sicer je to
najbolj raziskano področje turizma. Te vplive raziskujejo ekonomisti v
povezavi s turističnim razvojem, prihodki in z zaposlitvijo. Avtor prav
tako opozarja na zelo škodljive ekonomske turistične vplive, ki pa jih vidi
v inflaciji, oportunitetnih stroških in pretirani odvisnosti od turizma. In-
flacija, kot posledica razvoja turizma, po njegovem vpliva na dvig cen ze-
mljišč, kar se kaže kot sprememba, izzvana s turističnim razvojem. Prav
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81