Page 75 - Vodeb, Ksenija. 2018. Turistične atrakcije. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 75
Turistični vplivi in turistične
atrakcije

Ker so sestavni (vitalni) del turizma, so turistične atrakcije deležne vseh
turističnih vplivov. Ker pa je prostor vitalni organ atrakcije, predstavljajo
turistični vplivi skupek sprememb v tem prostoru (naravnem in družbe-
nem), ki se kažejo kot posledica turističnih aktivnosti in s tem povezani-
mi dejanji. Vsaka človeška aktivnost v prostoru namreč povzroči določe-
no spremembo, ki pa je zaradi heterogenosti tega prostora večplastna in jo
lahko glede na vidik zaznave opišemo drugače.

Turistični vplivi nastanejo predvsem zaradi interakcij, ki so značil-
ne za turizem, to so interakcije med turisti, domačini in turistično desti-
nacijo. Dodatno vplive povzroča dejstvo, da so dobrine v nekem prosto-
ru omejene, povpraševanje po njih pa je večje, kot je na razpolago dobrin,
zaradi česar prihaja do neusklajenosti ponudbe in povpraševanja. To so
ključni razlogi nastanka turističnih vplivov, zato jih je potrebno zelo res-
no obravnavati, razumeti ter upravljati. Upravljamo namreč lahko le tisto,
kar poznamo in razumemo. Torej, če je poznavanje in razumevanje neke-
ga pojava pogoj za njegovo obvladovanje in upravljanje, je cilj turističnega
gospodarstva in drugih akterjev v turizmu zagotovo učinkovito obvlado-
vanje in upravljanje s turističnimi viri. Turistični viri so torej v tesni pove-
zavi s procesom načrtovanja in upravljanja turističnih atrakcij.

Prostor, tako družbeni kot naravni, je temeljni sestavni del turizma
in turistične atrakcije, zato je njegov pomen pri obravnavi turističnih
vplivov vedno v ospredju. Prostor atrakcijo določa in zaznamuje, iz njega
atrakcija črpa svoje lastne značilnosti in identiteto. To pa je ključnega po-
mena za njen razvoj in konkurenčne prednosti, ki jih s tem dosega na tu-
rističnem trgu. O tem smo izdatno razpravljali v predhodnih poglavjih.
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80