Page 84 - Vodeb, Ksenija. 2018. Turistične atrakcije. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 84
Turistične atrakcije

– vedenjskih navad turistov,
– destinacijskega menedžmenta,
– dinamičnih okoljskih sprememb,
– sprememb v odnosu lokalnega prebivalstva.

Če na nosilno zmogljivost destinacije gledamo kot na proces, dobimo

učinkovito orodje za načrtovanje in usmerjanje razvoja destinacije

v skladu s spremembami v okolju. Razvoj destinacije je treba nujno

načrtovati in usmerjati, da v ekonomskem, družbenem in prostorskem

smislu dosežemo optimalne rezultate (Vodeb, 2014).

Razvrstitev turističnih vplivov na gospodarske, družbene in okoljske

je zgolj informativna in zelo splošna, kar lahko vpliva na njihovo razume-

vanje in sposobnost učinkovitega upravljanja. V literaturi obstaja še vrsta

84 drugih podobnih (poskusov) razvrstitev, ki pa so si med seboj zelo podob-
ne, toda to ne prispeva k njihovemu razumevanju v procesu načrtovanja

in upravljanja, če ne poznamo značilnosti turističnih vplivov.

Značilnosti turističnih vplivov

Obstajajo določena dejstva o turističnih vplivih, ki predstavljajo osnovo
za njihovo razumevanje, kar je predpogoj za uspešno upravljanje le-teh.
Ta dejstva lahko označimo za značilnosti turističnih vplivov, katerih po-
znavanje in razumevanje v veliki meri opredeljuje možnosti za njihovo
upravljanje.

Prvo tako dejstvo ali značilnost o turističnih vplivih je to, da vedno
obstajajo. Še v zadnjem četrtletju preteklega stoletja je veljalo prepričanje
(ponekod, žal, to velja še danes), da turistični razvoj nima negativnih pos-
ledic. Prepogosto namreč v sodobni turistični praksi slišimo, da je možno
dosegati le pozitivne turistične vplive. To seveda ne drži, kljub vsem na-
porom in učinkovitosti delovanja turističnega sistema. To je teoretično in
praktično nemogoče.

Naslednja značilnost turističnih vplivov je ta, da so vedno pozitivni
in negativni. Glede na to, da se jim ne moremo izogniti, kajti vsaka turi-
stična aktivnost sproža nekakšne turistične učinke, je treba vedeti, da so
ti vedno pozitivni in negativni. Razlike so zgolj v razmerju med njimi.
Tisto, na kar lahko vplivamo z načrtovanjem in upravljanjem turističnih
vplivov, je ravno to razmerje. Toda da bi kakorkoli lahko vplivali nanje,
moramo razumeti njihovo vsebino, značilnosti in delovanje.

Poleg dejstva, da vplivi vedno obstajajo, da so vedno pozitivni in ne-
gativni, je treba vedeti tudi to, da so medsebojno povezani in učinkuje-
jo eni na druge. To dejstvo govori o tem, da je turistične vplive potrebno
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89