Page 106 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 106
ca Kukanja Gabrijelčič
PowerPointu, ki jih vsak učitelj lahko koristno uporabi pri nadarjenih,
talentiranih in učno uspešnih učencih. To učencem daje dodatno mo-
tivacijo, da naloge opravijo hitro ter so pri tem uspešni. Menim pa, da
je znanje o IKT vedno potrebno osveževati, saj tehnologija neprestano
posodablja programe, ki so v obtoku, in s tem napredno širi ponudbo,
ki jo prostovoljno izbiramo.
Druga študentka RP navaja (4):
Uporaba IKT pri pouku omogoča lažjo predstavitev določenih vsebin
in prikaz določenih tematik nadarjenemu (in drugemu, normativne-
mu) otroku. Pomembna je tudi, ker v današnji družbi se IKT prepleta
na vsakem koraku s človekovim življenjem in je osnovno poznavanje
le-te nujno. Uporaba IKT pri pouku omogoča tudi večjo širino, saj raz-
polagamo z bistveno večjim številom medijev, kar pomeni, da se lahko
bistveno bolj prilagodimo individualnim potrebam učenca. Poleg tega
tovrstno učenje zahteva drugačen pristop s strani učenca. Predvsem za-
radi tega, ker se določene vsebine s pomočjo IKT lahko predstavijo ze-
lo nepristransko in neosebno. Posledično taka predaja informacij lahko
pri učencu vzbudi kritično razmišljanje in razumevanje problematike.
Pri tem pa je vedno potrebno paziti, da je razumel pravo sporočilo in
se izobrazil v skladu z zastavljenimi cilji. Prednost je tudi splošna do-
stopnost dokumentov, kot so besedilni dokumenti v oblaku. Spoznali
smo, da je taka oblika za vse pomenila novo izkušnjo in poenostavi-
tev dela. Googlovi dokumenti dajejo možnost vpisovanja komentarjev,
vpisovanja pripomb in pregledovanja več oseb hkrati.
Tretja študentka RP (5):
Pri izbirnem predmetu Delo z nadarjenimi in talentiranimi sem pridobi-
la veliko znanja glede uporabe IKT pri poučevanju nadarjenih in talenti-
ranih (ter tudi drugih) učencev. Spoznala sem, da je IKT zelo dobrodošla
pri pouku in poučevanju. IKT je prav tako primerna za poučevanje nove
učne snovi kot tudi za ponavljanje in utrjevanje že pridobljenega zna-
nja. V razredu jo lahko uporabljano na različne načine, na primer kot
podporno tehnologijo, kot izobraževalni filmi [. . .] Naučila sem se: kako
uspešno izdelati kviz za učence s pomočjo IKT; kako uspešno vključe-
vati videovsebine v pouk; kako primerno izdelati in uspešno vključeva-
ti PPT-predstavitve v pouk; da je učencem iskanje informacij dovoljeno
104
PowerPointu, ki jih vsak učitelj lahko koristno uporabi pri nadarjenih,
talentiranih in učno uspešnih učencih. To učencem daje dodatno mo-
tivacijo, da naloge opravijo hitro ter so pri tem uspešni. Menim pa, da
je znanje o IKT vedno potrebno osveževati, saj tehnologija neprestano
posodablja programe, ki so v obtoku, in s tem napredno širi ponudbo,
ki jo prostovoljno izbiramo.
Druga študentka RP navaja (4):
Uporaba IKT pri pouku omogoča lažjo predstavitev določenih vsebin
in prikaz določenih tematik nadarjenemu (in drugemu, normativne-
mu) otroku. Pomembna je tudi, ker v današnji družbi se IKT prepleta
na vsakem koraku s človekovim življenjem in je osnovno poznavanje
le-te nujno. Uporaba IKT pri pouku omogoča tudi večjo širino, saj raz-
polagamo z bistveno večjim številom medijev, kar pomeni, da se lahko
bistveno bolj prilagodimo individualnim potrebam učenca. Poleg tega
tovrstno učenje zahteva drugačen pristop s strani učenca. Predvsem za-
radi tega, ker se določene vsebine s pomočjo IKT lahko predstavijo ze-
lo nepristransko in neosebno. Posledično taka predaja informacij lahko
pri učencu vzbudi kritično razmišljanje in razumevanje problematike.
Pri tem pa je vedno potrebno paziti, da je razumel pravo sporočilo in
se izobrazil v skladu z zastavljenimi cilji. Prednost je tudi splošna do-
stopnost dokumentov, kot so besedilni dokumenti v oblaku. Spoznali
smo, da je taka oblika za vse pomenila novo izkušnjo in poenostavi-
tev dela. Googlovi dokumenti dajejo možnost vpisovanja komentarjev,
vpisovanja pripomb in pregledovanja več oseb hkrati.
Tretja študentka RP (5):
Pri izbirnem predmetu Delo z nadarjenimi in talentiranimi sem pridobi-
la veliko znanja glede uporabe IKT pri poučevanju nadarjenih in talenti-
ranih (ter tudi drugih) učencev. Spoznala sem, da je IKT zelo dobrodošla
pri pouku in poučevanju. IKT je prav tako primerna za poučevanje nove
učne snovi kot tudi za ponavljanje in utrjevanje že pridobljenega zna-
nja. V razredu jo lahko uporabljano na različne načine, na primer kot
podporno tehnologijo, kot izobraževalni filmi [. . .] Naučila sem se: kako
uspešno izdelati kviz za učence s pomočjo IKT; kako uspešno vključe-
vati videovsebine v pouk; kako primerno izdelati in uspešno vključeva-
ti PPT-predstavitve v pouk; da je učencem iskanje informacij dovoljeno
104