Page 108 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 108
ca Kukanja Gabrijelčič

predvsem z vidika: (i) priprave ustreznih, smiselnih in zahtevnejših učno-
ciljno diferenciranih nalog za nadarjene učence; (ii) ustreznega didaktično-
metodičnega načrtovanja pouka za vse učence, s poudarkom na nadarjenih
oz. visoko sposobnih; (iii) prilagajanja interaktivnih vsebin, učnih oblik, učnih
metod in didaktičnih strategij željam in potrebam otrok; (v) priprave ustre-
znega, stimulativnega, inetarktivnega učnega okolja; (vi) ustreznega opol-
nomočenja učitelja/inkluzivnega pedagoga/pedagoga za ustrezno eviden-
tiranje, pripravo individualiziranega programa, osebnega izobraževalnega
načrta s pomočjo IKT.

Pri tem lahko izpostavimo tudi nekatere primere dobre prakse (programi
za obogatitvene delo z nadarjenimi učenci), ki izhajajo iz tujih držav, kot npr.
študijski program Stanford University za nadarjene mlade (EPGY);¹ virtualne
šola za nadarjene² in interaktivne igre, miselne naloge ter problemska vpra-
šanja za nadarjene³ Prav tako omembe vreden je projekt eSchool, integrirani
učni načrt za učence, ki v šolah ponuja različne učne priložnosti, ki se po-
vezujejo s cilji kurikuluma/učnega načrta ter zagotavljajo bogat učni vir za
nadarjene učence (npr. CTC online)⁴

Projektno delo s študenti kot izziv pri delu z nadarjenimi učenci:
primer dobre prakse

Pri pripravi študentov na uporabo IKT pri predmetu Metode dela z nadarje-
nimi smo bili usmerjeni v uporabo PPT-predstavitev, izobraževalnih filmov,
webinarjev, videoposnetkov, ki so jih izdelali in prikazali tudi sami (mini film),
interaktivne vaj za učence, kviz, izdelan s pomočjo IKT, iskanje informacij s po-
močjo medmrežja idr. Kot zahtevnejše projektno delo, podprto z IKT, lahko
omenim izdelavo učno individualiziranega programa za nadarjenega učen-
ca (v nadaljevanju tudi UIP), kjer je skupina študentov za pripravo UIP vklju-
čevala naslednja področja: (i) strategije učenja in poučevanja; (ii) otrokove
potrebe na drugih področjih; (iii) razvoj socialno-emocionalnega področja;
(iv) uporabo IKT. Na ustvarjalnem področju je UIP: zajemal spodbujanje fle-
ksibilnega, divergentnega, fluentnega, originalnega mišljenja, inovativnosti
in izvirnosti; spodbujal izdelovanje specifičnih avtentičnih in drugih izdelkov;
zagotavljal možnosti umetniškega in glasbenega izražanja; zagotavljal mož-
nosti telesnega izražanja (ples in gibanje); zajemal igre vlog in simulacije; za-

¹ Glej https://epgyschools.stanford.edu.
² Glej http://www.hoagiesgifted.org/eric/fact/virtualsch.html.
³ Glej https://giftedandtalented.com/challenge-zone.
⁴ Glej https://cty.jhu.edu/online.

106
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113