Page 109 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 109
Pripravljenost študentov na izzive prihodnosti

jemal uporabo biografije ustvarjalnih ljudi; zajemal uporabo številnih tehnik
in nalog za spodbujanje ustvarjalnega mišljenja; zajemal predstave in razsta-
ve učenčevih izdelkov; zajemal izvenšolsko povezovanje ipd.

Na področju razvoja socialnih spretnosti je spodbujal vodstvene in organi-
zacijske sposobnosti, skupinsko in sodelovalno delo, prostovoljno vključeva-
nje v oblike socialnega dela; spodbujal raziskovanja in vključevanja v tabo-
re, klube, društva; zagotavljal socialno-emocionalno podporo učencu (Deal
2003, 86; Sandling 2003, 220; Van Tassel-Baska 1998).

Projektno delo, projektno učno delo ali projektni pouk je bil predstavljen
vsem študentom, kjer so bili glavni nosilci in izvajalci dejavnosti ravno oni.
Projektno učno delo pri predmetu Metode dela z nadarjenimi je še posebej
pomembno, saj z ustreznim vzorom študente navaja k sistematičnemu pri-
stopu poučevanja – izhaja namreč iz potreb posameznika, obravnava kon-
kretno tematiko po učenčevem/študentovem izboru, poudarja samostoj-
nost, samoiniciativnost, interdisciplinarnost in razvija učenčeve sposobnosti
in spretnosti (ustvarjalnost, načrtovanje, odločanje, iskanje rešitev itd.) ter
delo s pomočjo IKT. Projekti so pri delu z nadarjenimi učenci/študenti izredno
pomembni, saj zahtevajo ovrednotenje spoznanj in ugotovitev, do katerih so
prišli, ter načrtovanje nadaljnjih postopkov, raziskav ipd. za vpeljavo morebi-
tnih izboljšav. Projekt omogoča podrobno delo na specifičnem problemu ter
njegovo kompleksno reševanje in omogoča ter spodbuja učenčevo ustvar-
jalnost (Zupanc 2005). Projektno učno delo kot oblika pouka je nastalo kot
težnja po odpravi tradicionalnega učenja pri pouku, saj poudarja samostojno
in svobodno mišljenje posameznika (Špoljar 2004, 67), glavna značilnost le-
tega pa je, da v njem enakopravno sodelujejo vsi udeleženci, tako pri idejni
zasnovi in načrtovanju kot tudi pri izvedbi in zaključkih (Trškan 2007, 41).

Pri študijskem predmetu smo izvedli dva različna tipa projektnega dela,
in sicer: (1) projekt konstruktivnega tipa: sem sodi izdelava nekega izdelka oz.
konstrukcije (didaktični pripomoček, priprava razstave ipd.), in (2) projekt tipa
učenja: pridobivanje novega znanja s samostojnim iskanjem virov in literatu-
re; sestavljen je predvsem iz učnih in drugih aktivnosti, s katerimi študen-
tje usvajajo določene spretnosti, veščine, sposobnosti ali znanja. Didaktični
pripomoček – igra za nadarjene je kljub nekaterim laičnim prepričanjem izje-
mna na področju dela z nadarjenimi in normativnimi učenci, saj miselna akti-
vizacija otrok preko igre prispeva k povečevanju znanja, trajnosti in večji upo-
rabnosti usvojenega znanja, uspešnejšemu transfernemu učenju, zmanjše-
vanju napak v mišljenju, boljšemu razumevanju bistva in zakonitosti vzrokov
ter posledic, večji usposobljenosti za samostojno učenje, razvoju kritičnega
in ustvarjalnega mišljenja, fluentnosti in fleksibilnosti, razvoju raziskovalnega

107
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114