Page 107 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 107
Pripravljenost študentov na izzive prihodnosti

tudi s pomočjo medmrežja in pametnih telefonov – ti naj bi bili po mne-
nju mnogih izključeni iz učnega procesa, vendar sama menim, da ne
moremo zanemariti dejstva, da današnji otroci živijo v času informacij-
ske tehnologije in jim je ta način dela, torej delo s pametnim telefonom,
tablicami in računalniki, blizu. Kot pomembne dejavnike pri uporabi IKT
pri pouku ocenjujem predvsem: usposobljenost za didaktično rabo IKT,
poznavanje različnih računalniških programov in ustrezne kompeten-
ce učitelja oz. študenta za didaktično rabo IKT. Kot dobro ocenjujem:
IKT lahko uporabljamo pri vseh šolskih predmetih, IKT lahko uporablja-
mo v vsaki fazi učne ure, IKT lahko uporabljamo tekom redne učne ure,
dopolnilnega ali dodatnega pouka, IKT pritegne učenčevo pozornost,
saj je pouk, pri katerem uporabljamo tudi IKT, nekoliko drugačen, manj
monoton, z uporabo IKT pri pouku lahko uvajamo nove učne izkušnje
za učence, IKT je koristna pri izvedbi pedagoškega procesa in v procesu
spremljanja učnih dosežkov učencev, IKT izboljšuje pouk, pestrost izbi-
re: vaje za e-urjenje branja, uporaba izobraževalnih filmov, podporna
tehnologija za učence s posebnimi potrebami, interaktivna obravnava
učne snovi s pomočjo e-učbenikov, interaktivno utrjevanje znanja, iz-
delava kviza s pomočjo IKT, iskanje informacij, naloge za nadarjene in
talentirane učence . . .

Refleksij je bilo veliko (skupaj preko 70 študentov IP in RP), naključno iz-
brane pa predstavljajo pomembnost spoznanja, da IKT prinaša nove, neo-
mejene možnosti in kapacitete za učenje v bogatem interaktivnem okolju,
ki ponuja številne prednosti in priložnosti, kot so npr.: (1) olajšanje učenja za
otroke z drugačnimi načini učenja in sposobnostmi; (2) učinkovitejše učenje
z vključevanjem več čutov v kontekstu multimedije ter (3) omogočanje širše-
ga mednarodnega konteksta za soočanje s problemi kot tudi večja zmožnost
prilagajanja posebnim lokalnim potrebam (Brečko in Vehovar 2008, 7). Avtor-
ja v nadaljevanju navajata, da IKT učiteljem prihrani predvsem čas in poveča
njihovo produktivnost pri aktivnostih, kot so priprava in posodabljanje učnih
priprav; prilagajanje individualnim potrebam učencev (kjer moramo izposta-
viti predvsem nadarjene in talentirane učence); predstavljanje učne snovi (vi-
zualno in verbalno); oblikovanje in vzdrževanje sistema ocenjevanja; spletno
popravljanje dela učencev na njihovih računalnikih ter hranjenje poročil, za-
pisov, arhivov idr.

Glede na teoretična in praktična spoznanja skozi refleksije študentov RP
in IP ugotavljamo, da je IKT pri študijskem delu (usposabljanju bodočih pe-
dagoških delavcev v študijskih programih) ter pri poučevanju pomembna

105
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112