Page 50 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 50
nko Pelc

Pri pouku lahko sodelujejo ali ga celo vodijo učitelji od drugod, informacije
je mogoče pridobiti neposredno od ljudi, ki so bili priča določenemu dogod-
ku ali pa lahko poročajo oz. podajajo opise krajev, kjer se nahajajo in so zani-
mivi za učence iz učilnice na drugem koncu sveta. Eden od učiteljev geogra-
fije na Hrvaškem je izkoristil svoje široko družbeno omrežje, da je učencem
na ta način omogočil neposredne videooglede krajev z vsega sveta. V enem
takih so učenci zbudili leve v Južni Afriki, kar je bila neverjetna izkušnja, ki jim
bo zagotovo ostala globoko zasidrana v spomin do konca življenja.

Uresničevanje kurikularnih načel (vrtec)
Demokratičnost in pluralizem. To načelo je mogoče uresničevati pri vsaki de-
javnosti, zato tudi uporaba videokonferenčnega povezovanja ni izjema. Po-
sebej pa tako povezovanje omogoča tudi spoznavanje, kako je to načelo uve-
ljavljeno pri tistih, s katerimi se povezujemo.

Odprtost kurikula, avtonomnost, strokovna avtonomija. S pomočjo videokon-
ferenčnega povezovanja se kurikul vsekakor na široko odpira navzven, pri če-
mer pa seveda ne gre brez avtonomnosti in strokovne avtonomije učiteljev
oz. vzgojiteljev, ki tovrstno povezovanje uresničujejo. Treba jim je omogoči-
ti, da vzpostavijo stike s kolegi drugod, saj je to pogoj, da lahko vzpostavijo
ustrezno sodelovanje, pri katerem je mogoče vključevati vsebine za uresni-
čevanje kurikularnih ciljev, ki jih sicer ne bi bilo mogoče.

Enake možnosti in upoštevanje različnosti. Pri tem načelu je treba poskrbeti
za to, da imajo vsi enako možnost sodelovanja in da ne pride do razlik pred-
vsem z vidika socialnih razlik, ki imajo za posledico različno opremljenost s
sodobno tehnologijo.

Omogočanje izbire in drugačnosti. Ni pričakovati, da bi bilo povezovanje s po-
močjo videa za otroke ali celo njihove starše sporno in da bi zaradi tega želeli
spreminjati izbor vrtca oz. zahtevali premestitev za svojega otroka ali pa se
izrekli proti temu, da sodeluje pri tovrstnih dejavnostih. Seveda pa je treba
upoštevati, da v vsakem trenutku ravno vseh otrok ta dejavnost morda ne
bo pritegnila in jim je zato treba omogočiti alternativo. A to ni nič drugače
kot pri drugih dejavnostih.

Spoštovanje zasebnosti in intimnosti. Kot pri vseh drugih dejavnostih je tre-
ba tudi pri videokonferenčnem povezovanju poskrbeti za to, da nista kršena
zasebnost in intimnost vseh sodelujočih.

48
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55