Page 49 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 49
Videokonferenčni sistemi

Stanko Pelc
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
stanko.pelc@pef.upr.si

Opis
Profesionalni videokonferenčni sistemi so dragi in ni za pričakovati, da si jih
bodo lahko po vrsti privoščili vsi vrtci in šole. Najbrž tudi ni smiselno. Je pa
mogoče ob ustrezni opremljenosti z računalniško opremo in ob razpoložlji-
vem dostopu do svetovnega spleta uporabiti storitev, ki jo ponuja Arnes in
se imenuje Vox. Spletne konference VOX omogočajo enostavno videokonfe-
renčno komunikacijo z več uporabniki hkrati. Za uporabo je potreben osebni
računalnik s spletno kamero ali pametni telefon. V spletne konference VOX se
je mogoče vključiti prek AAI-prijave, z AAI-uporabniškim imenom, ki ga upo-
rabniku izda domača organizacija, ki je v tem primeru vrtec oz. šola, vključena
v Arnesovo omrežje. Pri AAI-prijavi je torej treba izbrati ustrezno organizacijo
in se prijaviti z osebnim Arnesovim guest-računom. Organizator konference
lahko vstop v konferenco omogoči tudi neprijavljenim uporabnikom, ki lah-
ko vstopajo vanjo kot gosti (v tem primeru AAI-uporabniško ime ni potreb-
no).

Še dostopnejša možnost videopovezovanja na daljavo je uporaba danes
močno razširjenih oblik spletnega komuniciranja, kot sta npr. Skype ali What-
sApp. Resda je to samo priročen nadomestek videokonferenčnega povezo-
vanja in kot tak omogoča precej manj kot npr. VOX, vendar je povsem upora-
ben za vsakdanje potrebe, ko se npr. učitelj ali vzgojitelj povezuje s kolegom
nekje na drugem koncu planeta in tako omogoči otrokom iz svoje skupine ali
razreda, da neposredno komunicirajo z vrstniki od drugod ali pa da jim nek-
do iz daljnih tujih krajev pove in pokaže, kako v teh krajih je, kako drugače
počno določene stvari v primerjavi z nami itn.

Didaktična raba
V smislu internacionalizacije doma videokonferenčno povezovanje omogo-
ča sodelovanje na daljavo in navezovanje stikov tu in zdaj med ljudmi, ki jih
lahko ločujejo ogromne razdalje. V tem smislu lahko v paru sodelujeta učen-
ca iz različnih krajev znotraj države ali pa, če ni prevelikih jezikovnih ovir, tudi
iz različnih držav.

47
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54