Page 129 - Kerma, Simon. 2018. Vinski turizem z geografskim poreklom. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 129
skoturistična regija Slovenska Istra
2. krog – dodatni komentarji (VS) 129
Manjka mi izredno pomemben element, ki sem ga večkrat omenjal, to je človek z določenimi znanji in lastnostmi.
Predlagam sinonim Istran.
V 3. krogu smo vse sodelujoče prek e-pošte seznanili z rangom izbra-
nih elementov in njim pripadajočimi povprečnimi ocenami. Za zaključek
smo jih pozvali, da se v povratnem odgovoru opredelijo do rezultatov 2.
kroga in izrazijo stopnjo strinjanja z obstoječim vrstnim redom (rangom)
navedenih elementov: od 1 (sploh se ne strinjam) do 5 (se popolnoma stri-
njam). Povprašali smo jih tudi za morebitni zaključni komentar; iz skupi-
ne TGS smo jih dobili šest, iz VS pa kar štirinajst.
Pri obeh skupinah je bila stopnja strinjanja s končnim rezultatom
zelo visoka in skorajda identična (pri TGS = 4,25, pri VS = 4,26), kar po-
meni, da je bil glede pomembnosti izbranih elementov za razvoj vinskega
turizma dosežen splošni konsenz.
Vinskoturistična infrastruktura in vinske promocijske aktivnosti
Carlsen in Charters (2006b, 8) poleg t. i. »trde« infrastrukture izpostav-
ljata velik pomen »mehke« infrastrukture za potrebe vinskega turizma,
pri čemer navajata znanje, komunikacijska orodja in informacije, mreže-
nje, inovacije in strategije. Gotovo pa so vinske kleti z degustacijskimi
prostori, ustreznim dostopom in urejeno okolico tisti element vinskotu-
ristične infrastrukture, na katerega najprej pomislimo. Tu so še vinote-
ke, vinski bari, restavracije, gostilne, vinski muzeji, oljarne, trgovinice z
lokalnimi izdelki, umetniške galerije, avtentične prireditve in festivali,
elementi kulturne dediščine in naravne vrednote – vse to so, poleg do-
datne lokalno ali regionalno specifične turistične ponudbe, tudi ključ-
ni elementi za vzpostavitev in delovanje vinskih turističnih cest (VTC).
Pomen VTC je večplasten, saj gre za projekt, ki ima različne razsežnosti
in učinke. Vinogradništvo se lahko še bolje razvija, kot bi se sicer. Razvi-
je se lahko oblika trajnostnega vinskega turizma, in sicer kot dopolnilna
dejavnost na manjših kmetijah, kar slednjim lahko pomaga, da ne bi pro-
padle. Pomeni torej potencialni vir dodatnega zaslužka. Urejeni in obde-
lani vinogradi pripomorejo, da se ohranja kultivirana, obdelana pokraji-
na, da se ta ne zarašča. Posamezni vinorodni kraji ali kar ves vinorodni
okoliš se s pomočjo VTC promovirajo kot gospodarsko in kulturno zani-
miv prostor z lastno identiteto. Omogoča prodajo pridelkov in izdelkov
doma in s pomočjo zadovoljnih obiskovalcev tudi promocijo navzven.
2. krog – dodatni komentarji (VS) 129
Manjka mi izredno pomemben element, ki sem ga večkrat omenjal, to je človek z določenimi znanji in lastnostmi.
Predlagam sinonim Istran.
V 3. krogu smo vse sodelujoče prek e-pošte seznanili z rangom izbra-
nih elementov in njim pripadajočimi povprečnimi ocenami. Za zaključek
smo jih pozvali, da se v povratnem odgovoru opredelijo do rezultatov 2.
kroga in izrazijo stopnjo strinjanja z obstoječim vrstnim redom (rangom)
navedenih elementov: od 1 (sploh se ne strinjam) do 5 (se popolnoma stri-
njam). Povprašali smo jih tudi za morebitni zaključni komentar; iz skupi-
ne TGS smo jih dobili šest, iz VS pa kar štirinajst.
Pri obeh skupinah je bila stopnja strinjanja s končnim rezultatom
zelo visoka in skorajda identična (pri TGS = 4,25, pri VS = 4,26), kar po-
meni, da je bil glede pomembnosti izbranih elementov za razvoj vinskega
turizma dosežen splošni konsenz.
Vinskoturistična infrastruktura in vinske promocijske aktivnosti
Carlsen in Charters (2006b, 8) poleg t. i. »trde« infrastrukture izpostav-
ljata velik pomen »mehke« infrastrukture za potrebe vinskega turizma,
pri čemer navajata znanje, komunikacijska orodja in informacije, mreže-
nje, inovacije in strategije. Gotovo pa so vinske kleti z degustacijskimi
prostori, ustreznim dostopom in urejeno okolico tisti element vinskotu-
ristične infrastrukture, na katerega najprej pomislimo. Tu so še vinote-
ke, vinski bari, restavracije, gostilne, vinski muzeji, oljarne, trgovinice z
lokalnimi izdelki, umetniške galerije, avtentične prireditve in festivali,
elementi kulturne dediščine in naravne vrednote – vse to so, poleg do-
datne lokalno ali regionalno specifične turistične ponudbe, tudi ključ-
ni elementi za vzpostavitev in delovanje vinskih turističnih cest (VTC).
Pomen VTC je večplasten, saj gre za projekt, ki ima različne razsežnosti
in učinke. Vinogradništvo se lahko še bolje razvija, kot bi se sicer. Razvi-
je se lahko oblika trajnostnega vinskega turizma, in sicer kot dopolnilna
dejavnost na manjših kmetijah, kar slednjim lahko pomaga, da ne bi pro-
padle. Pomeni torej potencialni vir dodatnega zaslužka. Urejeni in obde-
lani vinogradi pripomorejo, da se ohranja kultivirana, obdelana pokraji-
na, da se ta ne zarašča. Posamezni vinorodni kraji ali kar ves vinorodni
okoliš se s pomočjo VTC promovirajo kot gospodarsko in kulturno zani-
miv prostor z lastno identiteto. Omogoča prodajo pridelkov in izdelkov
doma in s pomočjo zadovoljnih obiskovalcev tudi promocijo navzven.