Page 144 - Kerma, Simon. 2018. Vinski turizem z geografskim poreklom. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 144
ski turizem z geografskim poreklom
Natančno evidenco obiskov kleti vodijo v Vinakopru, kjer so nam
posredovali podatke o obisku njihove Hiše refoška za štiri leta (2012–
2015). Pri tem so upoštevani vodeni ogledi kleti, degustacije, pogostitve
ter najem prostora, niso pa seveda upoštevani dodatni (neregistrirani)
obiski prodajalne vin, mini muzeja ali restavracije v sklopu Hiše Refo-
ška. Odprti so celo leto. Visoko sezono predstavljajo meseci april, maj, ju-
nij, september, oktober in november, srednjo sezono marec, julij, avgust
in december, nizko pa januar in februar (Pavšič 2016).
Preglednica 20: Obisk Hiše refoška Vinakoper, v letih 2012–2015 (vir: Pavšič 2016).
Št. dogodkov, skupin 2012 2013 2014 2015
343 385 401 405
144 Število obiskovalcev 10.000 10.500 11.000 11.500
Kar se tiče nacionalne strukture, prevladujejo slovenski obiskovalci,
sledijo jim Nemci in Avstrijci, nato ostali Evropejci (Italijani, Angleži,
Skandinavci, Hrvati), sledijo prebivalci ZDA ter Azijci (predvsem Kitaj-
ci in Japonci).
V prodajno-degustacijskem objektu Hiša refoška Vinakoper, kjer
so nam posredovali podatke o obisku organiziranih skupin, glede po-
membnosti vinskega turizma navajajo:
Za samo prodajo vina je vinski turizem oziroma vodeni obiski za or-
ganizirane skupine zelo pomemben, saj imamo možnost neposredne pro-
mocije vina preko izbora med degustacijo. Izredno je pomembno, da seve-
da predstavimo lokalne avtohtone sorte, te so za tujce predvsem zanimive.
Po drugi strani pa je zanimivo tudi, ko primerjajo mednarodne sorte, ki
jih že poznajo, s tistimi, ki so zrasle na naši zemlji. Po ogledu in degusta-
ciji imajo obiskovalci možnost direktnega nakupa vina v naši prodajalni,
s širokim asortimanom in nizkih produktnih cenah. To nam predstavlja
kar dobro direktno prodajo, saj povprečno vsak obiskovalec kupi vsaj eno
steklenico vina. (Pavšič 2016)
Priložnostna raziskava med obiskovalci vinske kleti Vinakoper
V okviru projekta Malvasia TourIstra smo opravili tudi priložnostno an-
ketno raziskavo med obiskovalci vinskih kleti, ki pa jo moramo zaradi
slabega odziva anketirancev in posledično šibkega vzorca jemati z veliko
mero kritične distance. Kolikor toliko soliden odziv je bil le v vinski kle-
ti Vinakoper. Tam smo anketo med obiskovalci izvedli septembra 2014.
Struktura anketirancev po spolu je bila uravnotežena, stopnja izobraz-
Natančno evidenco obiskov kleti vodijo v Vinakopru, kjer so nam
posredovali podatke o obisku njihove Hiše refoška za štiri leta (2012–
2015). Pri tem so upoštevani vodeni ogledi kleti, degustacije, pogostitve
ter najem prostora, niso pa seveda upoštevani dodatni (neregistrirani)
obiski prodajalne vin, mini muzeja ali restavracije v sklopu Hiše Refo-
ška. Odprti so celo leto. Visoko sezono predstavljajo meseci april, maj, ju-
nij, september, oktober in november, srednjo sezono marec, julij, avgust
in december, nizko pa januar in februar (Pavšič 2016).
Preglednica 20: Obisk Hiše refoška Vinakoper, v letih 2012–2015 (vir: Pavšič 2016).
Št. dogodkov, skupin 2012 2013 2014 2015
343 385 401 405
144 Število obiskovalcev 10.000 10.500 11.000 11.500
Kar se tiče nacionalne strukture, prevladujejo slovenski obiskovalci,
sledijo jim Nemci in Avstrijci, nato ostali Evropejci (Italijani, Angleži,
Skandinavci, Hrvati), sledijo prebivalci ZDA ter Azijci (predvsem Kitaj-
ci in Japonci).
V prodajno-degustacijskem objektu Hiša refoška Vinakoper, kjer
so nam posredovali podatke o obisku organiziranih skupin, glede po-
membnosti vinskega turizma navajajo:
Za samo prodajo vina je vinski turizem oziroma vodeni obiski za or-
ganizirane skupine zelo pomemben, saj imamo možnost neposredne pro-
mocije vina preko izbora med degustacijo. Izredno je pomembno, da seve-
da predstavimo lokalne avtohtone sorte, te so za tujce predvsem zanimive.
Po drugi strani pa je zanimivo tudi, ko primerjajo mednarodne sorte, ki
jih že poznajo, s tistimi, ki so zrasle na naši zemlji. Po ogledu in degusta-
ciji imajo obiskovalci možnost direktnega nakupa vina v naši prodajalni,
s širokim asortimanom in nizkih produktnih cenah. To nam predstavlja
kar dobro direktno prodajo, saj povprečno vsak obiskovalec kupi vsaj eno
steklenico vina. (Pavšič 2016)
Priložnostna raziskava med obiskovalci vinske kleti Vinakoper
V okviru projekta Malvasia TourIstra smo opravili tudi priložnostno an-
ketno raziskavo med obiskovalci vinskih kleti, ki pa jo moramo zaradi
slabega odziva anketirancev in posledično šibkega vzorca jemati z veliko
mero kritične distance. Kolikor toliko soliden odziv je bil le v vinski kle-
ti Vinakoper. Tam smo anketo med obiskovalci izvedli septembra 2014.
Struktura anketirancev po spolu je bila uravnotežena, stopnja izobraz-