Page 147 - Kerma, Simon. 2018. Vinski turizem z geografskim poreklom. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 147
Vinskoturistična regija Slovenska Istra
Dobra dostopnost do vinskih kleti, ki si želijo obiska tur-
istov.
Tipična istrska urejenost kleti.
Imidž Istre kot skrivnostne, arhaične dežele.
PRILOŽNOSTI NEVARNOSTI
Ekološka pridelava vin. Gospodarska kriza v regiji.
Zaokrožena podoba/estetika regije. Neprijazna davčna in birokratska politika.
Sistemski marketing za različne profile gostov. Zakonski predpisi, ki upočasnjujejo razvoj vinskih bla-
govnih znamk tudi preko državnih meja.
Razvoj novih vinskoturističnih produktov (npr. posta- Turistične destinacije, ki so na tržišču že prepoznavne kot
jališča za avtodome med vinogradi, vinski minibus, vinski vinske destinacije (hrvaška Istra, Furlanija, Brda …).
spa turizem, glamping med vinogradi ipd.).
Sodelovanje lokalne skupnosti in hotelirjev, TIC-ev, Nizki mesečni izdatki za vino obiskovalcev vinskih kleti, 147
ponudnikov itd. vinskih sejmov in rezidentov.
Vinske ceste – reanimacija! Potrošniki vino pretežno uživajo doma, manjši del pa ga
uživa v gostinskih obratih.
Promocija kakovostnih lokalno pridelanih kmetijskih Pomanjkanje kompetentnega osebja (specializirani turis-
pridelkov – sinergija s turizmom. tični vodniki, vinski svetovalci idr.).
Izboljšava informacij o ponudnikih vin. Neobstoj kontrole kakovosti vinskoturistične ponudbe.
Čezmejno povezovanje s Hrvaško, možnost črpanja
EU-sredstev.
Vino kot spominek – natečaji (npr. Županovo vino, Rek- Neizvirnost ponudbe in »banalizacija« tradicionalnih
torjevo vino …). vinskih prireditev.
Potniki s križark v Kopru.
Kolesarski turizem.
Mladi vinogradniki z novimi idejami.
Razvoj in trženje čezmejne vinske destinacije (s hrvaško
Istro).
Širitev turistične ponudbe na zaledje.
Univerza na Primorskem, inštituti, strokovnjaki, znan-
je in strokovnost.
Specifična filozofija vinarjev (oranžna vina ipd.).
Obujanje pridelave avtohtonih sort grozdja.
Festival (vseh) vin Slovenske Istre.
Ozaveščanje mladih o kulturi pitja vina.
Izdelava vinskega vodiča za celotno regijo in usposabljan-
je specializiranih vodnikov.
Gradnja manjših vinskih hotelov.
Dobra dostopnost do vinskih kleti, ki si želijo obiska tur-
istov.
Tipična istrska urejenost kleti.
Imidž Istre kot skrivnostne, arhaične dežele.
PRILOŽNOSTI NEVARNOSTI
Ekološka pridelava vin. Gospodarska kriza v regiji.
Zaokrožena podoba/estetika regije. Neprijazna davčna in birokratska politika.
Sistemski marketing za različne profile gostov. Zakonski predpisi, ki upočasnjujejo razvoj vinskih bla-
govnih znamk tudi preko državnih meja.
Razvoj novih vinskoturističnih produktov (npr. posta- Turistične destinacije, ki so na tržišču že prepoznavne kot
jališča za avtodome med vinogradi, vinski minibus, vinski vinske destinacije (hrvaška Istra, Furlanija, Brda …).
spa turizem, glamping med vinogradi ipd.).
Sodelovanje lokalne skupnosti in hotelirjev, TIC-ev, Nizki mesečni izdatki za vino obiskovalcev vinskih kleti, 147
ponudnikov itd. vinskih sejmov in rezidentov.
Vinske ceste – reanimacija! Potrošniki vino pretežno uživajo doma, manjši del pa ga
uživa v gostinskih obratih.
Promocija kakovostnih lokalno pridelanih kmetijskih Pomanjkanje kompetentnega osebja (specializirani turis-
pridelkov – sinergija s turizmom. tični vodniki, vinski svetovalci idr.).
Izboljšava informacij o ponudnikih vin. Neobstoj kontrole kakovosti vinskoturistične ponudbe.
Čezmejno povezovanje s Hrvaško, možnost črpanja
EU-sredstev.
Vino kot spominek – natečaji (npr. Županovo vino, Rek- Neizvirnost ponudbe in »banalizacija« tradicionalnih
torjevo vino …). vinskih prireditev.
Potniki s križark v Kopru.
Kolesarski turizem.
Mladi vinogradniki z novimi idejami.
Razvoj in trženje čezmejne vinske destinacije (s hrvaško
Istro).
Širitev turistične ponudbe na zaledje.
Univerza na Primorskem, inštituti, strokovnjaki, znan-
je in strokovnost.
Specifična filozofija vinarjev (oranžna vina ipd.).
Obujanje pridelave avtohtonih sort grozdja.
Festival (vseh) vin Slovenske Istre.
Ozaveščanje mladih o kulturi pitja vina.
Izdelava vinskega vodiča za celotno regijo in usposabljan-
je specializiranih vodnikov.
Gradnja manjših vinskih hotelov.