Page 24 - Kerma, Simon. 2018. Vinski turizem z geografskim poreklom. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 24
Vinski turizem z geografskim poreklom

Iz obstoječe literature lahko razberemo opise štirih faz v življenjskem
ciklu vinskoturistične destinacije oziroma regije: 1) začetna faza, 2) ra-
zvojna faza, 3) faza zrelosti in 4) faza upadanja (Jurinčič in Bojnec 2009,
preglednica 1).

Preglednica 1: Življenjski cikel hipotetične vinskoturistične destinacije
(vir: Tomljenović in Getz po Jurinčič in Bojnec 2009, 476–477).

Štiri stopnje vins- 1. stopnja 2. stopnja 3. stopnja 4. stopnja
kega turizma in nji- ZAČETEK RAZVOJ ZRELOST UPAD

hove značilnosti

24 STOPNJA RAZ- V obstoječih vinskih Porast števila vinskih Visoka stopnja razvi- Upad števila obiskov-
VITOSTI VINS- kleteh ne razmišljajo turistov; nove vinske tosti vinskega turiz- alcev; nekatere vin-
KEGA TURIZMA o turizmu; zelo malo kleti nastajajo (tudi) ma in konkurenčno- ske kleti postajajo ne-
vinskih turistov. zaradi turizma, neka- sti. profitabilne, ogrožen
tere kleti so že zelo je njihov obstoj.
prepoznavne.

VRSTA Ni turizma oziro- Porast števila turistov, Mešanica različnih Upad števila turistov,
TURIZMA ma vinski turizem ne ki jih zanima vins- tržnih segmen- ki jih zanima vins-
zanima obstoječih ki turizem; začetek tov; napetosti med ki turizem; manj pri-
tržnih segmentov. masovnega turizma v tržnimi nišami in hodkov po obis-
znanih kleteh. masovnim turiz- kovalcu.
mom.

POMEN VINS- Turizem je za veči- Mešanica vinskih kle- Skoraj vse kleti so Upad prihodkov od
KEGA TURIZ- no vinskih kle- prodaje vina v kleti
MA ZA VINSKE ti postranski; veliko ti, usmerjenih v tur- vključene v vinski kot tudi drugih pri-
kleti sploh ni aktivno hodkov; visoka sto-
KLETI vključenih. izem, in tistih, ki so turizem; nekatere so pnja odvisnosti od
drugih kanalov dis-
usmerjene le v proda- odvisne od direktne tribucije.

jo/izvoz vina. prodaje vina.

Nerazumevanje Prepoznavanje po- Odpiranje novih de-
tenciala vinskega tur- lovnih mest in opazni Upad ekonomske
POMEN VINS- pomembnosti vin- izma na podlagi vid- tudi drugi ekonoms- pomembnosti vins-
KEGA TURIZMA skega turizma; le nih trendov; obstoj ki učinki vinskega kega turizma; ta se la-
želje po razvoju vins- turizma, da bi lahko hko doživlja kot re-
ZA REGIJO nekatere kleti kažejo kega turizma. postal dominantna gionalna kriza.
potencial. aktivnost.

STRATEGIJE Spodbude in pomoč Znamčenje desti- Trajnostna usmer- Potrebno novo pozi-
podjetništvu; priteg- nacije vinskega turiz- jenost; možno zman- cioniranje;
nitev investicij; ob- ma; usmerjenost na jšanje marketinških kreiranje novih
likovanje vizije. vinske turiste z višjo aktivnosti zaradi niž- prodajnih strate-
kupno močjo; integ- jega množičnosti gij (s poudarkom
riranje vinskega turiz- obiska. na unikatnosti);
ma v skupno politiko poudarek na kakovo-
turističnega razvoja. sti vina.

Različne modele razvoja vinskoturističnih destinacij predstavita tudi
Carmichael in Senese (2012, 163–165), ki oblikujeta svoj tristopenjski
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29