Page 54 - Kerma, Simon. 2018. Vinski turizem z geografskim poreklom. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 54
Vinski turizem z geografskim poreklom

54

Slika 14b: Čile: predstavitev vinskih regij (terroirjev) in degustacija njihovih vin
na svetovni razstavi v Milanu, EXPO 2015 (fotografija: Simon Kerma, 6. 7. 2015).

Tako v Argentini kot v Čilu je vinski turizem v razcvetu. Poleg Men-
doze je tako tudi Valparaiso z vinorodnim okolišem doline Casablanca
član ugledne mreže Great Wine Capitals. Državi se na največjih svetov-
nih dogodkih promovirata s svojimi odličnimi vini, čemur smo bili lah-
ko priča tudi na EXPO 2015 v Milanu (slika 14b).
ZDA/Kalifornija
Na severnoameriškem kontinentu so brez dvoma ZDA tiste, ki dajejo
glavni pečat razvoju vinogradništva in vinarstva. Gre namreč za eno naj-
večjih pridelovalk in absolutno največjo potrošnico vina na svetu (več o
tem v 4. poglavju). A tudi Kanada (z Britansko Kolumbijo, Ontariom in
Quebecom) in Mehika sta v zadnjem obdobju v dinamični transforma-
ciji svojih vinskih industrij in pospešeno lovita svetovne trende (Johnson
in Robinson 2009). V ZDA pridelujejo grozdje v vseh zveznih državah,
za vzorec celo na Aljaski, a daleč pred vsemi je Kalifornija, ki pridela več
kot 90 % vsega grozdja za vino, predstavlja 90 % izvoza vseh vin iz ZDA,
poleg tega pa na ogromnem notranjem trgu ZDA pokriva kar 60 % vseh
zalog vina – vključno z uvoženimi (Wine Institute 2015a). Seveda gre za
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59