Page 73 - Kerma, Simon. 2018. Vinski turizem z geografskim poreklom. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 73
Vinske regije po svetu in pri nas 73

potrošnika, je dodatna ponudba lahko samo dobrodošla. Pomembno pa
je, da sta grozdje in vino kakovostno pridelana in da je za tem neka izvir-
na zgodba. Zavedanje o trti in vinu kot kulturni dediščini neke pokrajine
(ali okoliša) je nadvse pomembno in ga je mogoče ter potrebno izkoristiti
tudi kot del turistične ponudbe. Vinoljuba ali turista bi posledično uteg-
nilo pritegniti in zanimati še kaj drugega. Prave zgodbe o starih sortah in
posebnih vinih so lahko temelj dobre prodaje v kleti – to pa naj bi bil tudi
cilj vsakega vinogradnika in vinarja.

Vinskih prireditev, praznikov in festivalov, ki promovirajo posamič-
ne (stare ali udomačene) sorte vina, je v Sloveniji že kar nekaj, še največ
na Primorskem. Posebnih dogodkov, ki bi ponujali širši nabor »avtoh-
tone« ponudbe slovenskih vin, pa ni ravno veliko. Lanskoletni Festival
Stare trte na mariborskem Lentu je gostil tematski Večer avtohtonih in
udomačenih slovenskih vinskih sort (15. 10. 2015), kot posebej za to spe-
cializirano prireditev, zdaj že tradicionalno, pa moramo vsekakor omeniti
Festival vin Šempas: Žlahtna dediščina Slovenije – druženje z domačimi,
udomačenimi in avtohtonimi sortami.16

16 Več o tej prireditvi glej na: http://www.festival-vin.si/.
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78