Page 89 - Kukanja, Marko (ur.). 2019. Trajnostno upravljanje s turistično destinacijo Mediteranska Slovenija. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 89
Družbena odgovornost 89
steje opredeljena kot retribucija okolju, v katerega so vpeta hotelska
podjetja. Razumljena je torej kot neke vrste povracˇilo podjetij, ker
delujejo v dolocˇenem okolju, ki jim prinaša dobicˇek. Ta dobicˇek mo-
rajo torej deliti tako, da vlagajo v okolje.
Jaz jo razumem predvsem tako, da podjetje sodeluje z okoljem,
da vracˇa v okolje del svojih profitov, da vkljucˇuje konkretno lo-
kalna društva, da pomagajo, da so sponzorji, da jim pomagajo
pri dogodkih, da jim dajejo razne popuste, nagrade za srecˇelo-
ve, tombole in podobne zadeve. Jaz vidim to v tem kontekstu.
Kulturna društva – da jih podpirajo, da lahko izvajajo kulturno
dejavnost, športna društva – pa tudi za športne prireditve. To
pomeni, da imajo ta obcˇutek vracˇanja v okolje. To je zame druž-
beno odgovorno. [Predstavnik turisticˇnega združenja]
To je zametek razmišljanja »nazaj«, da ne moremo delati samo
za lasten žep, za lasten profit, ampak da je treba tudi nekaj vrniti.
[Strokovnjakinja]
Ukvarjam se s podrocˇjem družbene odgovornosti podjetja, ra-
zumem pa ga kot odgovoren odnos podjetja, da vlaga v okolje, v
katerem deluje. Zelo preprosto. [Predstavnica hotela 2]
Ali kot se je izrazil eden od strokovnjakov, »prostorska renta«.
Preprosto, da daš malo nazaj prostoru, ki ti je omogocˇil biznis.
Se pravi, nekdo, ki je prišel sem, je prišel zato, da bo delal bi-
znis. Zato se mi zdi prav, da tudi nekaj vrne temu prostoru, ker
mu je omogocˇil, da je tukaj delal biznis. [. . .] Recimo temu pro-
storska renta, odškodnina za to, ker uporabljaš . . . ker si vsiljivec
v življenjskem prostoru lokalnega prebivalstva. Se pravi, prišel si
sem, tukaj delaš biznis, vse lepo in prav, saj smo ti rekli, da lahko,
ampak zdaj ne samo iztisniti soka, zbežati in tu pustiti olupek.
Naj še malo soka ostane tukaj. [Strokovnjak]
Izpostavljen je bil tudi poslovni interes, tj. da podjetja dejavnosti,
ki so družbeno odgovorne, izvajajo tudi zato, ker jim to prinaša do-
locˇene poslovne oziroma ekonomske koristi.
Tako bom rekla: te stvari delajo zaradi dolocˇenih poslovnih in-
teresov ali pa zato, ker delujejo v tem okolju in mu nekaj vrnejo.
[Predstavnica hotela 2]
steje opredeljena kot retribucija okolju, v katerega so vpeta hotelska
podjetja. Razumljena je torej kot neke vrste povracˇilo podjetij, ker
delujejo v dolocˇenem okolju, ki jim prinaša dobicˇek. Ta dobicˇek mo-
rajo torej deliti tako, da vlagajo v okolje.
Jaz jo razumem predvsem tako, da podjetje sodeluje z okoljem,
da vracˇa v okolje del svojih profitov, da vkljucˇuje konkretno lo-
kalna društva, da pomagajo, da so sponzorji, da jim pomagajo
pri dogodkih, da jim dajejo razne popuste, nagrade za srecˇelo-
ve, tombole in podobne zadeve. Jaz vidim to v tem kontekstu.
Kulturna društva – da jih podpirajo, da lahko izvajajo kulturno
dejavnost, športna društva – pa tudi za športne prireditve. To
pomeni, da imajo ta obcˇutek vracˇanja v okolje. To je zame druž-
beno odgovorno. [Predstavnik turisticˇnega združenja]
To je zametek razmišljanja »nazaj«, da ne moremo delati samo
za lasten žep, za lasten profit, ampak da je treba tudi nekaj vrniti.
[Strokovnjakinja]
Ukvarjam se s podrocˇjem družbene odgovornosti podjetja, ra-
zumem pa ga kot odgovoren odnos podjetja, da vlaga v okolje, v
katerem deluje. Zelo preprosto. [Predstavnica hotela 2]
Ali kot se je izrazil eden od strokovnjakov, »prostorska renta«.
Preprosto, da daš malo nazaj prostoru, ki ti je omogocˇil biznis.
Se pravi, nekdo, ki je prišel sem, je prišel zato, da bo delal bi-
znis. Zato se mi zdi prav, da tudi nekaj vrne temu prostoru, ker
mu je omogocˇil, da je tukaj delal biznis. [. . .] Recimo temu pro-
storska renta, odškodnina za to, ker uporabljaš . . . ker si vsiljivec
v življenjskem prostoru lokalnega prebivalstva. Se pravi, prišel si
sem, tukaj delaš biznis, vse lepo in prav, saj smo ti rekli, da lahko,
ampak zdaj ne samo iztisniti soka, zbežati in tu pustiti olupek.
Naj še malo soka ostane tukaj. [Strokovnjak]
Izpostavljen je bil tudi poslovni interes, tj. da podjetja dejavnosti,
ki so družbeno odgovorne, izvajajo tudi zato, ker jim to prinaša do-
locˇene poslovne oziroma ekonomske koristi.
Tako bom rekla: te stvari delajo zaradi dolocˇenih poslovnih in-
teresov ali pa zato, ker delujejo v tem okolju in mu nekaj vrnejo.
[Predstavnica hotela 2]