Page 87 - Kukanja, Marko (ur.). 2019. Trajnostno upravljanje s turistično destinacijo Mediteranska Slovenija. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 87
žbena odgovornost
Metodologija 87
Namen izvedbe empiricˇne raziskave je bil preucˇiti socialni vidik
družbene odgovornosti, ki se nanaša na odnos izbranih hotelskih
podjetij do lokalnega okolja. Želeli smo preveriti, kako vidik druž-
bene odgovornosti, ki se nanaša na odnos hotelskih podjetij do lo-
kalnega okolja, zaznavajo snovalci in izvajalci turisticˇne politike v
Obcˇini Piran, stroka ter vodstvo in zaposleni v izbranih hotelskih
podjetjih. Za pridobivanje primarnih podatkov smo uporabili me-
todi, ki sta med seboj komplementarni, in sicer kvalitativno metodo
intervjuvanja in kvantitativno metodo anketnega raziskovanja. S po-
mocˇjo intervjuja smo preverjali, kakšen je odnos izbranih hotelskih
podjetij do lokalnega okolja ter kako ta odnos zaznavajo snovalci in
izvajalci turisticˇne politike v Obcˇini Piran ter stroka. Anketni vprašal-
nik smo uporabili pri preverjanju zaznavanja odnosa do lokalnega
okolja med zaposlenimi v izbranih hotelskih podjetjih. S pomocˇjo
triangulacije smo dobili celovitejši vpogled v obravnavano proble-
matiko. Anketni vprašalnik in vprašanja za intervju so bili pripra-
vljeni na osnovi predhodnih merskih instrumentov pri preucˇevanju
družbene odgovornosti do zaposlenih idr.
Intervjuji z vodstvom izbranih hotelov, s snovalci in z izvajalci tu-
risticˇne politike v Obcˇini Piran ter s stroko so bili opravljeni od julija
do oktobra 2017. Opravljenih je bilo 9 polstrukturiranih intervjujev,
ki so bili v soglasju z intervjuvanci v vecˇini primerov zvocˇno posne-
ti za potrebe transkripcije. Pripravljenih je bilo 13 okvirnih vprašanj,
s pomocˇjo katerih smo želeli dobiti pogled deležnikov na družbeno
odgovornost. Intervjuji so bili dolgi od 40 do 95 minut. Transkribira-
ne intervjuje smo nato pregledali in ustrezno zakodirali za potrebe
nadaljnje analize.
K sodelovanju v anketni raziskavi smo povabili vsa hotelska podje-
tja v Obcˇini Piran. Našemu vabilu se je odzvalo 12 podjetij, preostala
podjetja pa se sploh niso odzvala oziroma so sodelovanje zavrnila.
Anketni vprašalnik za zaposlene smo oblikovali na podlagi že obsto-
jecˇih in preverjenih spremenljivk, ki smo jih identificirali ob pregle-
du literature (Back, Lee in Abbot, 2011; Lux, Jex in Hansen, 1996; Car-
roll, 1979; Lee, Park in Lee, 2013). V tem poglavju bomo predstavili
le del obsežnejšega vprašalnika, ki se je sicer nanašal na zaznavanje
širšega socialnega vidika družbene odgovornosti v hotelskih podje-
tjih, in sicer le tisti del, ki se nanaša na odnos podjetja do lokalnega
Metodologija 87
Namen izvedbe empiricˇne raziskave je bil preucˇiti socialni vidik
družbene odgovornosti, ki se nanaša na odnos izbranih hotelskih
podjetij do lokalnega okolja. Želeli smo preveriti, kako vidik druž-
bene odgovornosti, ki se nanaša na odnos hotelskih podjetij do lo-
kalnega okolja, zaznavajo snovalci in izvajalci turisticˇne politike v
Obcˇini Piran, stroka ter vodstvo in zaposleni v izbranih hotelskih
podjetjih. Za pridobivanje primarnih podatkov smo uporabili me-
todi, ki sta med seboj komplementarni, in sicer kvalitativno metodo
intervjuvanja in kvantitativno metodo anketnega raziskovanja. S po-
mocˇjo intervjuja smo preverjali, kakšen je odnos izbranih hotelskih
podjetij do lokalnega okolja ter kako ta odnos zaznavajo snovalci in
izvajalci turisticˇne politike v Obcˇini Piran ter stroka. Anketni vprašal-
nik smo uporabili pri preverjanju zaznavanja odnosa do lokalnega
okolja med zaposlenimi v izbranih hotelskih podjetjih. S pomocˇjo
triangulacije smo dobili celovitejši vpogled v obravnavano proble-
matiko. Anketni vprašalnik in vprašanja za intervju so bili pripra-
vljeni na osnovi predhodnih merskih instrumentov pri preucˇevanju
družbene odgovornosti do zaposlenih idr.
Intervjuji z vodstvom izbranih hotelov, s snovalci in z izvajalci tu-
risticˇne politike v Obcˇini Piran ter s stroko so bili opravljeni od julija
do oktobra 2017. Opravljenih je bilo 9 polstrukturiranih intervjujev,
ki so bili v soglasju z intervjuvanci v vecˇini primerov zvocˇno posne-
ti za potrebe transkripcije. Pripravljenih je bilo 13 okvirnih vprašanj,
s pomocˇjo katerih smo želeli dobiti pogled deležnikov na družbeno
odgovornost. Intervjuji so bili dolgi od 40 do 95 minut. Transkribira-
ne intervjuje smo nato pregledali in ustrezno zakodirali za potrebe
nadaljnje analize.
K sodelovanju v anketni raziskavi smo povabili vsa hotelska podje-
tja v Obcˇini Piran. Našemu vabilu se je odzvalo 12 podjetij, preostala
podjetja pa se sploh niso odzvala oziroma so sodelovanje zavrnila.
Anketni vprašalnik za zaposlene smo oblikovali na podlagi že obsto-
jecˇih in preverjenih spremenljivk, ki smo jih identificirali ob pregle-
du literature (Back, Lee in Abbot, 2011; Lux, Jex in Hansen, 1996; Car-
roll, 1979; Lee, Park in Lee, 2013). V tem poglavju bomo predstavili
le del obsežnejšega vprašalnika, ki se je sicer nanašal na zaznavanje
širšega socialnega vidika družbene odgovornosti v hotelskih podje-
tjih, in sicer le tisti del, ki se nanaša na odnos podjetja do lokalnega