Page 88 - Kukanja, Marko (ur.). 2019. Trajnostno upravljanje s turistično destinacijo Mediteranska Slovenija. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 88
Tanja Planinc in Zorana Medaric´

okolja. Vprašalnik je bil sestavljen iz vecˇ sklopov, in sicer v sledecˇem
vrstnem redu:

• splošna vprašanja o anketirancu (delovno mesto, delovna doba
v izbranem hotelskem podjetju in v celoti, vrsta zaposlitve),

• vprašanja o zaznavanju odnosa izbranega hotelskega podjetja
do lokalnega okolja,

• demografska vprašanja o anketirancu (spol, starost, zakljucˇena
izobrazba).

Vprašalnik je sestavljalo 11 vprašanj, vecˇina (8) jih je bila zaprtega
tipa, 3 vprašanja pa so bila odprtega tipa. Uvodni del je vseboval na-
men, navodila za izpolnjevanje, zagotovilo o anonimnosti in zahvalo
za sodelovanje. Trditve, vezane na vidik lokalnega okolja, obvešcˇe-
88 nost zaposlenih o vseh aktivnostih, ki jih izvaja hotelsko podjetje, v
katerem so zaposleni, in pomembnost zaposlitve v podjetju, ki sode-
luje pri razvoju lokalne skupnosti, so bile oblikovane kot mnenjska
vprašanja s petimi trditvami, ki so jih anketiranci ocenjevali na si-
metricˇni petstopenjski ordinalni lestvici Likertovega tipa z nevtralno
vrednostjo (1 pomeni »sploh ne drži«, 2 pomeni »ne drži«, 3 pomeni
»niti niti«, 4 pomeni »drži« in 5 pomeni »popolnoma drži«). Pri oce-
njevanju trditev, ki so se nanašale na odnos podjetja do lokalnega
okolja, so lahko anketiranci izbrali tudi oceno »ne vem/ne morem
odgovoriti«. Vprašalnik smo predhodno testirali na manjši skupini
zaposlenih v hotelirstvu in ga na podlagi njihovih komentarjev ne-
koliko prilagodili. Anketiranje je potekalo od julija 2017 do maja 2018.

Rezultati
Pogled deležnikov na družbeno odgovornost hotelskih podjetij in
sodelovanje z lokalnim okoljem
Najprej bomo predstavili, kako predstavniki hotelskih podjetij, turi-
sticˇnega združenja, obcˇine in stroke opredeljujejo družbeno odgo-
vornost. Zanimalo nas bo tudi, kako zaznavajo spreminjanje druž-
bene odgovornosti na destinaciji skozi cˇas, kako vidijo sodelovanje
z lokalnim okoljem in kateri so izzivi, ki jih zaznavajo na tem pod-
rocˇju.

Percepcija družbene odgovornosti
Kako deležniki zaznavajo družbeno odgovornost in katere njene vi-
dike izpostavljajo? Družbena odgovornost je med deležniki najpogo-
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93