Page 93 - Kukanja, Marko (ur.). 2019. Trajnostno upravljanje s turistično destinacijo Mediteranska Slovenija. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 93
Družbena odgovornost 93
Kritike družbene odgovornosti hotelskih podjetij v praksi
Deležniki so izpostavili tudi kritike družbene odgovornosti podje-
tij, nacˇina delovanja v praksi, ko se predstavljanje kot družbeno od-
govorno podjetje uporablja predvsem v namene promocije podjetij,
dejanski vložek v okolje pa je majhen.
Danes je zelo moderno imeti certifikat družbeno odgovorno
podjetje. S tem se kitiš, napišeš cˇek za 1.000 evrov in te slikajo
vse televizije. To je marketing. To je investicija v marketing. To
zame ni . . . mislim, je, je del tega, ampak ni pa to tista iskre-
na družbena odgovornost. To je prezenca, forma, kako smo mi
fajn, kako smo mi družbeno odgovorni, v resnici pa je to drobiž.
[Strokovnjakinja]
Prevladuje financˇni interes, dobicˇek, dolgorocˇne družbene koristi
pa po mnenju razlicˇnih deležnikov niso nekaj, na kar bi bila hotelska
podjetja pozorna.
In ko pomislim na vidik dolgorocˇnosti, ga ni: jih ne zanimajo
dolgorocˇne zaposlitve, jih ne zanimajo dolgorocˇni rezultati, nicˇ
dolgorocˇnega jih ne zanima. Samo kratkorocˇno, kako lahko cˇim
vecˇ profita ustvarijo. [Strokovnjakinja]
Danes je zadeva bistveno drugacˇna. Prihajamo na poslovni od-
nos: kaj se meni splacˇa? [. . .]. Se pravi, vsako stvar gledamo strik-
tno skozi ozek komercialni interes. To pomeni, da smo se, cˇe gle-
dam kapitalisticˇno družbo, vrnili na sam zacˇetek; ne tja, kjer je
zdaj kapitalisticˇna družba na zahodu, ampak tja, kjer je bila ta
zahodna družba pred stotimi leti. Tudi na zahodu so sprevide-
li, da je treba z družbo sodelovati, ji pomagati, [vanjo] vlagati.
[Strokovnjak]
Ravno ta vidik, ki je pomembnejši, ekonomski vidik, ki ga ima-
jo razlicˇna podjetja. Prej, ko je bil socializem, ekonomski vidik
ni bil tako pomemben. Vsem je šlo dobro, Intereuropi in vsem
drugim. Zato se je lažje dajalo. Je bilo malo vecˇ tega. Zdaj pa so
razlicˇni lastniki in ti od svojih upravljavcev, managerjev zahteva-
jo, da prinašajo prihodke, dobicˇke. In zdaj bo zagotovo izziv pre-
pricˇati jih, da imajo ekonomsko korist, da je to lahko tudi vzrok,
da so bolj družbeno odgovorni. [Predstavnik turisticˇnega zdru-
ženja]
Kritike družbene odgovornosti hotelskih podjetij v praksi
Deležniki so izpostavili tudi kritike družbene odgovornosti podje-
tij, nacˇina delovanja v praksi, ko se predstavljanje kot družbeno od-
govorno podjetje uporablja predvsem v namene promocije podjetij,
dejanski vložek v okolje pa je majhen.
Danes je zelo moderno imeti certifikat družbeno odgovorno
podjetje. S tem se kitiš, napišeš cˇek za 1.000 evrov in te slikajo
vse televizije. To je marketing. To je investicija v marketing. To
zame ni . . . mislim, je, je del tega, ampak ni pa to tista iskre-
na družbena odgovornost. To je prezenca, forma, kako smo mi
fajn, kako smo mi družbeno odgovorni, v resnici pa je to drobiž.
[Strokovnjakinja]
Prevladuje financˇni interes, dobicˇek, dolgorocˇne družbene koristi
pa po mnenju razlicˇnih deležnikov niso nekaj, na kar bi bila hotelska
podjetja pozorna.
In ko pomislim na vidik dolgorocˇnosti, ga ni: jih ne zanimajo
dolgorocˇne zaposlitve, jih ne zanimajo dolgorocˇni rezultati, nicˇ
dolgorocˇnega jih ne zanima. Samo kratkorocˇno, kako lahko cˇim
vecˇ profita ustvarijo. [Strokovnjakinja]
Danes je zadeva bistveno drugacˇna. Prihajamo na poslovni od-
nos: kaj se meni splacˇa? [. . .]. Se pravi, vsako stvar gledamo strik-
tno skozi ozek komercialni interes. To pomeni, da smo se, cˇe gle-
dam kapitalisticˇno družbo, vrnili na sam zacˇetek; ne tja, kjer je
zdaj kapitalisticˇna družba na zahodu, ampak tja, kjer je bila ta
zahodna družba pred stotimi leti. Tudi na zahodu so sprevide-
li, da je treba z družbo sodelovati, ji pomagati, [vanjo] vlagati.
[Strokovnjak]
Ravno ta vidik, ki je pomembnejši, ekonomski vidik, ki ga ima-
jo razlicˇna podjetja. Prej, ko je bil socializem, ekonomski vidik
ni bil tako pomemben. Vsem je šlo dobro, Intereuropi in vsem
drugim. Zato se je lažje dajalo. Je bilo malo vecˇ tega. Zdaj pa so
razlicˇni lastniki in ti od svojih upravljavcev, managerjev zahteva-
jo, da prinašajo prihodke, dobicˇke. In zdaj bo zagotovo izziv pre-
pricˇati jih, da imajo ekonomsko korist, da je to lahko tudi vzrok,
da so bolj družbeno odgovorni. [Predstavnik turisticˇnega zdru-
ženja]