Page 98 - Kukanja, Marko (ur.). 2019. Trajnostno upravljanje s turistično destinacijo Mediteranska Slovenija. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 98
Tanja Planinc in Zorana Medaric´

Kot že omenjeno, so lastniki osredotocˇeni zgolj na poslovanje
svojega hotela in ne vidijo širšega okolja. Dejstvo, da lastniki ne
prihajajo iz lokalnega okolja, negativno vpliva na izvajanje druž-
bene odgovornosti. [Predstavnik obcˇine]

To je pa tisto lastništvo od zunaj; pa pravijo, ja, kdo ti bo pa od-
nesel hotel? Saj ni treba, da ti odnesejo hotel. Hotel bo vedno
tukaj stal. Denar bo odtekal. In to se dogaja. Gre pa v druge na-
mene, ne bo problem sponzorirati kje drugje. To je pacˇ denar-
nica lastnika podjetja. Da bi pa on prišel na tisto stopnjo zave-
sti, da je treba vlagati tu, ker tu živi, bi pa moral biti lastnik [tu]
najmanj 20, 30, 40 let . . . Ali kakor recˇemo temu: tradicija. Da se
zavedaš. Ker to niso dolgorocˇne in strateške odlocˇitve. Danes je
98 prišel in je skušal stisniti – »ko ne bo šlo vecˇ, bom pa prodal«.
To niso lastniki, ki se vidijo tukaj v naslednjih 50 letih. Strateški
lastnik mora biti domacˇ lastnik, a tudi domacˇ lastnik je lahko tri-
krat slabši kot tuj, cˇe je Janez namesto John. Kje piše, da je zato
boljši? Smo ohranili podjetje v slovenskih rokah. So what, cˇe je
on iz Brežic. Cˇ e je iz Hamburga ali iz Brežic, denar bo šel iz Por-
toroža. Na ta patriotizem, kdo je lastnik, ne dam popolnoma nicˇ.
[Strokovnjak]

V preteklosti je bilo tovrstno sodelovanje boljše, kar je povezano
tudi s preteklo politicˇno ureditvijo (družbena lastnina), z bolj-
šo gospodarsko klimo ter s kontinuiteto lastnikov (ni bilo tako
pogostih lastniških sprememb). [Predstavnik obcˇine]

Poleg razdrobljenosti in pomanjkanja enotnega vodstva sta bi-
la izpostavljena tudi pomanjkanje zavedanja, da so hoteli del de-
stinacije Portorož-Piran in obcˇutenja povezanosti z destinacijo, ter
usmerjenost vase, v lastno financˇno korist.

Razdrobljenost ter pomanjkanje enotnega vodstva in zavesti. V
podjetju ni lojalnosti in pripadnosti, ne zato, »ker ne smem grdo
govoriti o xxx hotelu, ker sem zaposlen v xxx hotelu«, ampak
da s ponosom, ko te nihcˇe nicˇ ne vpraša, govoriš o xxx, ker je
to tvoj hotel. Cˇ utimo pomanjkanje pripadnosti na ravni desti-
nacije. Hoteli se ne pocˇutijo vecˇ kot destinacija. Vsak ima svoj
problem. [Strokovnjak]

To ni vecˇ turisticˇno združenje [poudarjeno], ker ne združuje vecˇ.
Lahko še na videz, ker so cˇlani, ampak to ni vecˇ skupina šestih
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103