Page 98 - Kukanja, Marko (ur.). 2019. Trajnostno upravljanje s turistično destinacijo Mediteranska Slovenija. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 98
Tanja Planinc in Zorana Medaric´
Kot že omenjeno, so lastniki osredotocˇeni zgolj na poslovanje
svojega hotela in ne vidijo širšega okolja. Dejstvo, da lastniki ne
prihajajo iz lokalnega okolja, negativno vpliva na izvajanje druž-
bene odgovornosti. [Predstavnik obcˇine]
To je pa tisto lastništvo od zunaj; pa pravijo, ja, kdo ti bo pa od-
nesel hotel? Saj ni treba, da ti odnesejo hotel. Hotel bo vedno
tukaj stal. Denar bo odtekal. In to se dogaja. Gre pa v druge na-
mene, ne bo problem sponzorirati kje drugje. To je pacˇ denar-
nica lastnika podjetja. Da bi pa on prišel na tisto stopnjo zave-
sti, da je treba vlagati tu, ker tu živi, bi pa moral biti lastnik [tu]
najmanj 20, 30, 40 let . . . Ali kakor recˇemo temu: tradicija. Da se
zavedaš. Ker to niso dolgorocˇne in strateške odlocˇitve. Danes je
98 prišel in je skušal stisniti – »ko ne bo šlo vecˇ, bom pa prodal«.
To niso lastniki, ki se vidijo tukaj v naslednjih 50 letih. Strateški
lastnik mora biti domacˇ lastnik, a tudi domacˇ lastnik je lahko tri-
krat slabši kot tuj, cˇe je Janez namesto John. Kje piše, da je zato
boljši? Smo ohranili podjetje v slovenskih rokah. So what, cˇe je
on iz Brežic. Cˇ e je iz Hamburga ali iz Brežic, denar bo šel iz Por-
toroža. Na ta patriotizem, kdo je lastnik, ne dam popolnoma nicˇ.
[Strokovnjak]
V preteklosti je bilo tovrstno sodelovanje boljše, kar je povezano
tudi s preteklo politicˇno ureditvijo (družbena lastnina), z bolj-
šo gospodarsko klimo ter s kontinuiteto lastnikov (ni bilo tako
pogostih lastniških sprememb). [Predstavnik obcˇine]
Poleg razdrobljenosti in pomanjkanja enotnega vodstva sta bi-
la izpostavljena tudi pomanjkanje zavedanja, da so hoteli del de-
stinacije Portorož-Piran in obcˇutenja povezanosti z destinacijo, ter
usmerjenost vase, v lastno financˇno korist.
Razdrobljenost ter pomanjkanje enotnega vodstva in zavesti. V
podjetju ni lojalnosti in pripadnosti, ne zato, »ker ne smem grdo
govoriti o xxx hotelu, ker sem zaposlen v xxx hotelu«, ampak
da s ponosom, ko te nihcˇe nicˇ ne vpraša, govoriš o xxx, ker je
to tvoj hotel. Cˇ utimo pomanjkanje pripadnosti na ravni desti-
nacije. Hoteli se ne pocˇutijo vecˇ kot destinacija. Vsak ima svoj
problem. [Strokovnjak]
To ni vecˇ turisticˇno združenje [poudarjeno], ker ne združuje vecˇ.
Lahko še na videz, ker so cˇlani, ampak to ni vecˇ skupina šestih
Kot že omenjeno, so lastniki osredotocˇeni zgolj na poslovanje
svojega hotela in ne vidijo širšega okolja. Dejstvo, da lastniki ne
prihajajo iz lokalnega okolja, negativno vpliva na izvajanje druž-
bene odgovornosti. [Predstavnik obcˇine]
To je pa tisto lastništvo od zunaj; pa pravijo, ja, kdo ti bo pa od-
nesel hotel? Saj ni treba, da ti odnesejo hotel. Hotel bo vedno
tukaj stal. Denar bo odtekal. In to se dogaja. Gre pa v druge na-
mene, ne bo problem sponzorirati kje drugje. To je pacˇ denar-
nica lastnika podjetja. Da bi pa on prišel na tisto stopnjo zave-
sti, da je treba vlagati tu, ker tu živi, bi pa moral biti lastnik [tu]
najmanj 20, 30, 40 let . . . Ali kakor recˇemo temu: tradicija. Da se
zavedaš. Ker to niso dolgorocˇne in strateške odlocˇitve. Danes je
98 prišel in je skušal stisniti – »ko ne bo šlo vecˇ, bom pa prodal«.
To niso lastniki, ki se vidijo tukaj v naslednjih 50 letih. Strateški
lastnik mora biti domacˇ lastnik, a tudi domacˇ lastnik je lahko tri-
krat slabši kot tuj, cˇe je Janez namesto John. Kje piše, da je zato
boljši? Smo ohranili podjetje v slovenskih rokah. So what, cˇe je
on iz Brežic. Cˇ e je iz Hamburga ali iz Brežic, denar bo šel iz Por-
toroža. Na ta patriotizem, kdo je lastnik, ne dam popolnoma nicˇ.
[Strokovnjak]
V preteklosti je bilo tovrstno sodelovanje boljše, kar je povezano
tudi s preteklo politicˇno ureditvijo (družbena lastnina), z bolj-
šo gospodarsko klimo ter s kontinuiteto lastnikov (ni bilo tako
pogostih lastniških sprememb). [Predstavnik obcˇine]
Poleg razdrobljenosti in pomanjkanja enotnega vodstva sta bi-
la izpostavljena tudi pomanjkanje zavedanja, da so hoteli del de-
stinacije Portorož-Piran in obcˇutenja povezanosti z destinacijo, ter
usmerjenost vase, v lastno financˇno korist.
Razdrobljenost ter pomanjkanje enotnega vodstva in zavesti. V
podjetju ni lojalnosti in pripadnosti, ne zato, »ker ne smem grdo
govoriti o xxx hotelu, ker sem zaposlen v xxx hotelu«, ampak
da s ponosom, ko te nihcˇe nicˇ ne vpraša, govoriš o xxx, ker je
to tvoj hotel. Cˇ utimo pomanjkanje pripadnosti na ravni desti-
nacije. Hoteli se ne pocˇutijo vecˇ kot destinacija. Vsak ima svoj
problem. [Strokovnjak]
To ni vecˇ turisticˇno združenje [poudarjeno], ker ne združuje vecˇ.
Lahko še na videz, ker so cˇlani, ampak to ni vecˇ skupina šestih