Page 104 - Gošnik, Dušan. 2019. Management temeljnih procesov: instrumentalni in interesni vpliv na uspešnost podjetij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 104
agement temeljnih procesov

Rezultati v preglednici 30 kažejo, da so v našem primeru trditve znot-
raj interesnega vidika »povezovanje« dovolj povezane, saj nobena izmed
povezav ni nižja od 0,3. To pomeni, da v nadaljnji analizi lahko obdrži-
mo vse trditve.

Z determinanto smo preverili, ali posamezne trditve znotraj področja
»povezovanje« morda ne merijo enega in istega (problem multikolinear-
nosti). V našem primeru je determinanta 0,091, kar je 0,00001 in pomeni,
da različne trditve znotraj področja »povezovanje« dejansko merijo raz-
ličen vpliv in so primerne za nadaljnjo analizo.

KMO in Bartlettov test sta nam za področje »povezovanje« poma-
gala določiti, ali so trditve znotraj področja medsebojno dovolj poveza-
ne, da bi bila faktorska analiza v nadaljevanju smiselna (preglednica 31).

104 Preglednica 31: Področje »povezovanje« – KMO in Bartlettov test

Kaiser-Meyer-Olkinova mera vzorčne ustreznosti Hi-kvadrat 0,834
Bartlettov test sferičnosti Stopinje prostosti 382,717

p-vrednost 6
0,000

Za naš primer rezultati kažejo, da je KMO 0,834, kar je nad 0,5 (Yong
in Pearce 2013, 79−94), prav tako je Bartlettov test statistično značilen,
saj je p-vrednost pod 0,05 (pod 5 %). Iz tega izhaja, da je faktorska analiza
za področje »povezovanje« v nadaljevanju smiselna.

Preglednica 32: Področje »povezovanje« – komunalitete

Trditev Začetni Po izločitvi faktorjev
0,617 0,705
Spremembe temeljnega procesa razvijamo s pomočjo povezo­ 0,576 0,643
vanja udeležencev (dobaviteljev, zaposlenih, kupcev).
0,671 0,787
Udeležence (dobavitelje, zaposlene, kupce) pri spremem­
bah temeljnega procesa povezujemo s pomočjo projektne­ 0,547 0,599
ga načina dela.

Pri spremembah temeljnega procesa smo udeleženci poveza­
ni na način, ki nam omogoča ustvarjanje čim večje vrednosti
izdelkov/storitev za kupca.

Udeleženci (dobavitelji, zaposleni, kupci) smo povezani na
način, ki nam omogoča hitro komuniciranje in odzivanje na
spremembe.

Analizirali smo tudi komunalitete. Te prikazujejo delež variance
opazovanih trditev, ki jo lahko pripišemo skupnemu faktorju »povezo-
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109