Page 105 - Biloslavo, Roberto in Maja Uran Maravić, ur. 2019. Navtična industrija in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 105
SVP Yachts in Seascape kot primera dobre prakse trajnostnega delovanja v navtični industriji 105
snik čim zabavnejši in obenem čim nevidnejši v smislu uporabe. Tu mis-
lim, da je naša dodana vrednost. Ko mi dizajniramo barko, ob tem dizajni-
ramo tudi dogodke za lastnike, neke podporne storitve in aktivnosti. Ko si
enkrat kupil barko, nisi kupil samo produkta. Tu se dejansko skriva naša
diferenciacija. Pri ceni moraš biti seveda korekten; ne smeš iti predaleč, ker
si zmanjšaš število kupcev. Ko delamo barko, nikoli ne razmišljamo o ceni.
Razmišljamo o tem, kakšne lastnosti ima barka, in potem to čim učinko-
viteje izdelamo. Na koncu dobljeni ceni izdelave dodamo našo maržo in
dobimo ceno za kupca. Želimo biti ekstremno prijazni uporabniku. Želi-
mo poenostaviti vmesnik. Verjamemo, da je jadranje zelo kompleksna de-
javnost, a ima današnji človek zelo malo časa. Zato uporabniku želimo po-
enostaviti izkušnjo jadranja. Za primer naj navedem pametne telefone. Ti
imajo obilo možnosti prilagajanja posamezniku (angl. customization), a ta
običajno nima časa za to. Zato je naše poslanstvo kot profesionalnih ja-
dralcev, da za končnega (rekreativnega) uporabnika poenostavimo vme-
snik. Vseeno, za kaj gre, ali za barko ali za aplikacijo ali dogodek, bistveno
je, da se pri uporabi končni uporabnik ne ukvarja več s prilagajanjem na-
stavitev, ampak proizvod samo uporabi oz. se odloči, ali mu je »fajn« ali
ne. Pomagamo tudi mreži prodajalcev, ki so kompatibilni z našo zgodbo.
3. Kateri so glavni viri, kompetence in aktivnosti vaših glavnih kon-
kurentov?
Običajno uporabim izjavo Robina Williamsa: »Competition could be
a good idea.« Nimamo zares neke konkurence. Ta konkurenca, ki je, v
smislu bark, ki so približno enako dobre, je preveč fokusirana na same
barke in nič ne dela na izkušnji jadranja, zato to dejansko ni naša kon-
kurenca. Naša konkurenca so druga doživetja (proizvajalci surfov, koles,
kajtov, supov). Mi delamo produkte, ki so v nekem (nižjem ali višjem, od-
visno od države) srednjem razredu, kjer se ponuja neko sprostitev, stik z
naravo. Naša aktivnost je družinam prijazna (angl. family inclusive), ker
lahko otroke in ženo vzameš s seboj na barko. Barka ni nujna dobrina; je
nekaj, česar ne potrebuješ. Naša konkurenca so dejansko vsi, ki ponujajo
zunanje ali »outdoor« aktivnosti. To je veliko bolj naša konkurenca kot
druge znamke bark. Po prodaji bark smo že vodilna znamka na svetu. To
so samo barke. Tam, kjer prednjačimo, so dejansko »outdoor« doživetja.
4. Kdo kupuje, uporablja oz. konzumira vaše proizvode in storitve?
Katero vrednost zagotavljate svojim potrošnikom? Kakšno inte-
rakcijo imate z njimi?
Na to smo delno že odgovorili v prejšnjih odgovorih. Naši glavni trgi
so Nemčija, Francija in skandinavske države. Zadnje čase se nam naka-
snik čim zabavnejši in obenem čim nevidnejši v smislu uporabe. Tu mis-
lim, da je naša dodana vrednost. Ko mi dizajniramo barko, ob tem dizajni-
ramo tudi dogodke za lastnike, neke podporne storitve in aktivnosti. Ko si
enkrat kupil barko, nisi kupil samo produkta. Tu se dejansko skriva naša
diferenciacija. Pri ceni moraš biti seveda korekten; ne smeš iti predaleč, ker
si zmanjšaš število kupcev. Ko delamo barko, nikoli ne razmišljamo o ceni.
Razmišljamo o tem, kakšne lastnosti ima barka, in potem to čim učinko-
viteje izdelamo. Na koncu dobljeni ceni izdelave dodamo našo maržo in
dobimo ceno za kupca. Želimo biti ekstremno prijazni uporabniku. Želi-
mo poenostaviti vmesnik. Verjamemo, da je jadranje zelo kompleksna de-
javnost, a ima današnji človek zelo malo časa. Zato uporabniku želimo po-
enostaviti izkušnjo jadranja. Za primer naj navedem pametne telefone. Ti
imajo obilo možnosti prilagajanja posamezniku (angl. customization), a ta
običajno nima časa za to. Zato je naše poslanstvo kot profesionalnih ja-
dralcev, da za končnega (rekreativnega) uporabnika poenostavimo vme-
snik. Vseeno, za kaj gre, ali za barko ali za aplikacijo ali dogodek, bistveno
je, da se pri uporabi končni uporabnik ne ukvarja več s prilagajanjem na-
stavitev, ampak proizvod samo uporabi oz. se odloči, ali mu je »fajn« ali
ne. Pomagamo tudi mreži prodajalcev, ki so kompatibilni z našo zgodbo.
3. Kateri so glavni viri, kompetence in aktivnosti vaših glavnih kon-
kurentov?
Običajno uporabim izjavo Robina Williamsa: »Competition could be
a good idea.« Nimamo zares neke konkurence. Ta konkurenca, ki je, v
smislu bark, ki so približno enako dobre, je preveč fokusirana na same
barke in nič ne dela na izkušnji jadranja, zato to dejansko ni naša kon-
kurenca. Naša konkurenca so druga doživetja (proizvajalci surfov, koles,
kajtov, supov). Mi delamo produkte, ki so v nekem (nižjem ali višjem, od-
visno od države) srednjem razredu, kjer se ponuja neko sprostitev, stik z
naravo. Naša aktivnost je družinam prijazna (angl. family inclusive), ker
lahko otroke in ženo vzameš s seboj na barko. Barka ni nujna dobrina; je
nekaj, česar ne potrebuješ. Naša konkurenca so dejansko vsi, ki ponujajo
zunanje ali »outdoor« aktivnosti. To je veliko bolj naša konkurenca kot
druge znamke bark. Po prodaji bark smo že vodilna znamka na svetu. To
so samo barke. Tam, kjer prednjačimo, so dejansko »outdoor« doživetja.
4. Kdo kupuje, uporablja oz. konzumira vaše proizvode in storitve?
Katero vrednost zagotavljate svojim potrošnikom? Kakšno inte-
rakcijo imate z njimi?
Na to smo delno že odgovorili v prejšnjih odgovorih. Naši glavni trgi
so Nemčija, Francija in skandinavske države. Zadnje čase se nam naka-