Page 102 - Biloslavo, Roberto in Maja Uran Maravić, ur. 2019. Navtična industrija in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 102
Navtični turizem in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije
ne proizvajalce pohištva, podjetje Roto … veliko lokalnih ponudnikov.
Naša filozofija je uporabljati najboljše materiale in če jih dobimo lokal-
no, je to še toliko bolje. Tudi to je družbeno odgovorno. Mi podpiramo
lokalne proizvajalce.
12. Katera partnerstva ima podjetje? Ali je podjetje aktivno v kakšni
mreži ali konzorciju? Kako ti odnosi prispevajo k ustvarjanju
vrednosti za vaše podjetje?
Nimamo partnerstev. Mi smo malo zasebno podjetje. Lahko se zgo-
di v prihodnje, a na trenutni stopnji razvoja tega ne potrebujemo. Seveda
imamo mrežo – mrežo z našimi dobavitelji, preko 300 jih je, od tega jih
je 240 lokalnih. Ta podjetja ne delajo samo za nas. So neodvisna. Delajo
tudi za druge industrije, ne samo navtično.
102 13. Kako opredeljujete kakovost? Katere aktivnosti ali kompeten-
ce (trening, raziskave, razvoj, načrtovanje) uporabljate za zagota-
vljanje vaših standardov kakovosti?
Imamo oddelek za zagotavljanje kakovosti. Vsako plovilo, ki pride
iz proizvodnje, testiramo. Manjša plovila testiramo v rezervoarju/baze-
nu (tank), ki ga imamo tu, večja odpeljemo v Koper, pristanišče, ki se na-
haja 140 kilometrov od naše proizvodnje. Večina proizvajalcev ne izvaja
takšnih vodnih testov. Ugotovili smo namreč, da je lažje odpraviti manjše
napake pred prodajo. Tudi naša politika je takšna, da želimo, da je kako-
vost naših proizvodov nadpovprečna. Imamo tudi procedure za inšpek-
cijo plovil.
14. Katere finančne vire ima podjetje? Kateri so ključni stroški v pod-
jetju in področja investicij?
V glavnem uporabljamo zasebna sredstva in banke. Približno 20 %
stroškov so stroški dela, ostalo so materialni stroški.
15. Kakšen je vaš pogled na prihodnji razvoj podjetja? Kaj lahko vpli-
va nanj? Ali bo trajnost imela kakšno vlogo v prihodnem razvoju
podjetja? Zakaj?
Želimo si razširiti proizvodnjo. Poleg jaht bi radi proizvajali tudi
jadrnice. Včasih smo proizvajali jadrnico Shipman 80 (Seaway), ki je bila
najdražji proizvod, ki je bil izdelan v Sloveniji (cena je bila pet milijonov
evrov). Še vedno si želimo proizvajati hibridna plovila, če bo po njih
povpraševanje. Naslednji korak so zagotovo čisto električna plovila,
vendar za to še ni infrastrukture (polnilnice). Npr., Tesla ima uspeh, ker
so si ustvarili svojo super omrežje polnilnic. Proizvodnja plovil nima tega
ne proizvajalce pohištva, podjetje Roto … veliko lokalnih ponudnikov.
Naša filozofija je uporabljati najboljše materiale in če jih dobimo lokal-
no, je to še toliko bolje. Tudi to je družbeno odgovorno. Mi podpiramo
lokalne proizvajalce.
12. Katera partnerstva ima podjetje? Ali je podjetje aktivno v kakšni
mreži ali konzorciju? Kako ti odnosi prispevajo k ustvarjanju
vrednosti za vaše podjetje?
Nimamo partnerstev. Mi smo malo zasebno podjetje. Lahko se zgo-
di v prihodnje, a na trenutni stopnji razvoja tega ne potrebujemo. Seveda
imamo mrežo – mrežo z našimi dobavitelji, preko 300 jih je, od tega jih
je 240 lokalnih. Ta podjetja ne delajo samo za nas. So neodvisna. Delajo
tudi za druge industrije, ne samo navtično.
102 13. Kako opredeljujete kakovost? Katere aktivnosti ali kompeten-
ce (trening, raziskave, razvoj, načrtovanje) uporabljate za zagota-
vljanje vaših standardov kakovosti?
Imamo oddelek za zagotavljanje kakovosti. Vsako plovilo, ki pride
iz proizvodnje, testiramo. Manjša plovila testiramo v rezervoarju/baze-
nu (tank), ki ga imamo tu, večja odpeljemo v Koper, pristanišče, ki se na-
haja 140 kilometrov od naše proizvodnje. Večina proizvajalcev ne izvaja
takšnih vodnih testov. Ugotovili smo namreč, da je lažje odpraviti manjše
napake pred prodajo. Tudi naša politika je takšna, da želimo, da je kako-
vost naših proizvodov nadpovprečna. Imamo tudi procedure za inšpek-
cijo plovil.
14. Katere finančne vire ima podjetje? Kateri so ključni stroški v pod-
jetju in področja investicij?
V glavnem uporabljamo zasebna sredstva in banke. Približno 20 %
stroškov so stroški dela, ostalo so materialni stroški.
15. Kakšen je vaš pogled na prihodnji razvoj podjetja? Kaj lahko vpli-
va nanj? Ali bo trajnost imela kakšno vlogo v prihodnem razvoju
podjetja? Zakaj?
Želimo si razširiti proizvodnjo. Poleg jaht bi radi proizvajali tudi
jadrnice. Včasih smo proizvajali jadrnico Shipman 80 (Seaway), ki je bila
najdražji proizvod, ki je bil izdelan v Sloveniji (cena je bila pet milijonov
evrov). Še vedno si želimo proizvajati hibridna plovila, če bo po njih
povpraševanje. Naslednji korak so zagotovo čisto električna plovila,
vendar za to še ni infrastrukture (polnilnice). Npr., Tesla ima uspeh, ker
so si ustvarili svojo super omrežje polnilnic. Proizvodnja plovil nima tega