Page 58 - Biloslavo, Roberto in Maja Uran Maravić, ur. 2019. Navtična industrija in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 58
Navtični turizem in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije

ustvarjanja in ustrezni vrednosti. Kljub privlačnosti inoviranja poslovnih
modelov ukvarjanje z njimi zahteva soočanje z velikimi izzivi in z​ nagnje-
nostjo k neuspehu (Pauwels in Weiss, 2008).«

Inoviranje poslovnega modela je proces, s katerim se organizacija
spreminja. Obstajajo različne faze procesa inoviranja poslovnega modela.
Schaltegger idr. (2012, str. 109) jih opredeljujejo in se pri tem sklicujejo na
Mitchella in C. Coles (2003), ki predlagata razlikovanje med fazami, kot
so: izboljšanje, dohitevanje, nadomeščanje/zamenjava in dejanska inova-
cija. Po mnenju Schalteggerja idr. (2012, str. 109) pa so stopnje inoviranja
poslovnega modela naslednje:

– prilagoditev poslovnega modela (angl. adjustment), ki pome-
ni spremembo le v enem elementu poslovnega modela, razen po-

58 nudbe vrednosti.
– usvojitev poslovnega modela (angl. adoption), ki pomeni, da se
spremembe večinoma nanašajo na konkurenčne ponudbe vred-
nosti,
– izboljšanje poslovnega modela (angl. improvement), ki pomeni,
da so bistveni elementi poslovnega modela spremenjeni,
– preoblikovanje poslovnega modela (angl. redesign), ki pomeni
usmerjeno spremembo poslovnega modela skozi proces izbolj-
ševanja poslovnega modela, v katerem nastanejo nove ponudbe
vrednosti; s tem torej nastane nov poslovni model, v katerem so
vsi ključni elementi spremenjeni.

M. Hoveskog, Halila in Danilovic (2015, str. 178) razpravljajo o nas-
lednjih fazah: »Po K. Frankenberger, Weiblenu, M. Csik in Gassmannu
(2013) je okvir inoviranja poslovnega modela sestavljen iz štirih faz: (i)
začetna faza – odkrivanje potrebe po inovacijah, (ii) faza razmišljanja –
ustvarjanje možnih rešitev in alternativ, (iii) faza vključevanja – priprava
in razvoj rešitev/alternativ iz prejšnje faze in (iv) faza izvajanja – trženje
rešitev/alternativ.«

Podobno klasifikacijo faz inoviranja poslovnega modela omenja
Lewandowski (2016, str. 43), ki se sklicuje na C. Gauthier in B. Gilomen
(2016), »ki sta opredelili tipologijo transformacije poslovnega modela v
smeri trajnosti:

1) poslovni model kot običajno – če ni preoblikovanja v elementih
poslovnega modela;

2) prilagoditev poslovnega modela – če pride do manjših spre-
memb enega elementa poslovnega modela;
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63