Page 122 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik I (2005), številki 1-2, ISSN 1408-8363
P. 122
RAZPRAVE, [TUDIJE

še nismo vedeli tako malo kot ob tem prehodu leta! Nikoli ni tema
prihodnosti bila tako neprehodna! – In tako govorimo z učencema:1 
Ostani z nami, Gospod!« (Tillich, 1972:81.) Svojo pridigo sklene z
razmišljanji: »On, ki je prišel med nas, nas v prihajajočem letu ne bo
zapustil; želi ostati pri nas in z nami nositi; on hodi po vseh naših
poteh … skozi doline in čez hribe, skozi rane in napore, v življenju in
smrti. – Še se sveti božično drevo, sveti v novo leto; in skozi njegovo
svetlobo nam Bog govori: (…) Sem nebo, da bi prišel k tebi v tvojo
noč, da bi razsvetlil tudi noč tvoje prihodnosti. Ti govoriš: Ostani
pri nas, Gospod, kajti proti večeru gre. Jaz odgovarjam: Glej, jaz sem
z vami vse dneve do konca sveta! Zato odidi, staro leto, veliko leto
1914, z vsem, kar si nam prineslo, z vsem, kar si nam odneslo, in pridi
k nam, novo leto! Tudi če si temno, potolaženi gledamo tvoj obraz,
kajti mi govorimo: ’Prepričan sem: ne smrt, ne življenje, ne angeli,
ne poglavarstva, ne sedanjost ne prihodnost, ne oblasti ne visokost,
ne globokost, ne kakršnakoli druga stvar nas ne bo mogla ločiti od
ljubezni s katero nas Bog ljubi v Jezusu Kristusu, našem Gospodu.’2
AMEN.« (Tillich, 1972:82.) 

VOJAŠKI PRIDIGAR – ANTROPOLOG UPANJA
Iz vojnega dnevnika Paula Tillicha je moči izvedeti, kje, kdaj, kako
pogosto in predvsem kako so potekala bogoslužja za vojake, ki jih je
pripravljal Tillich sam (Tillich, 1972:82). Njegova pot na fronto se
je začela v nedeljo, 4. oktobra 1914, ko se je s transportnim vlakom
odpravil iz Magdeburga najprej za Soest. Tam je dva dni pozneje, 6.
oktobra, presedel na lokalni vlak za Herbesthal. Tako je uspel prido­
biti celo pet do šest dni prednosti pred ostalim konvojem vojakov in
od 11. oktobra do 2. novembra 1914 je opravil skupaj devetnajst (19)
bogoslužij za vojake.3 
1 Tillich misli na biblični tekst Lk 24,29 Pot v Emaus: »Ostani z nama, kajti
proti večeru gre in dan se je že nagnil.« Glej Slovenski standardni prevod Svetega
pisma, Osnovna izdaja, Svetopisemska družba Slovenije, Ljubljana 2002.
2 Glej Rim 8,38-39.
3 Seznam bogoslužij skupaj z datumi in številom navzočih pri bogoslužjih
je v tekstu GW XIII izpuščen.

120
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127