Page 122 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik I (2005), številki 1-2, ISSN 1408-8363
P. 122
RAZPRAVE, [TUDIJE
še nismo vedeli tako malo kot ob tem prehodu leta! Nikoli ni tema
prihodnosti bila tako neprehodna! – In tako govorimo z učencema:1
Ostani z nami, Gospod!« (Tillich, 1972:81.) Svojo pridigo sklene z
razmišljanji: »On, ki je prišel med nas, nas v prihajajočem letu ne bo
zapustil; želi ostati pri nas in z nami nositi; on hodi po vseh naših
poteh … skozi doline in čez hribe, skozi rane in napore, v življenju in
smrti. – Še se sveti božično drevo, sveti v novo leto; in skozi njegovo
svetlobo nam Bog govori: (…) Sem nebo, da bi prišel k tebi v tvojo
noč, da bi razsvetlil tudi noč tvoje prihodnosti. Ti govoriš: Ostani
pri nas, Gospod, kajti proti večeru gre. Jaz odgovarjam: Glej, jaz sem
z vami vse dneve do konca sveta! Zato odidi, staro leto, veliko leto
1914, z vsem, kar si nam prineslo, z vsem, kar si nam odneslo, in pridi
k nam, novo leto! Tudi če si temno, potolaženi gledamo tvoj obraz,
kajti mi govorimo: ’Prepričan sem: ne smrt, ne življenje, ne angeli,
ne poglavarstva, ne sedanjost ne prihodnost, ne oblasti ne visokost,
ne globokost, ne kakršnakoli druga stvar nas ne bo mogla ločiti od
ljubezni s katero nas Bog ljubi v Jezusu Kristusu, našem Gospodu.’2
AMEN.« (Tillich, 1972:82.)
VOJAŠKI PRIDIGAR – ANTROPOLOG UPANJA
Iz vojnega dnevnika Paula Tillicha je moči izvedeti, kje, kdaj, kako
pogosto in predvsem kako so potekala bogoslužja za vojake, ki jih je
pripravljal Tillich sam (Tillich, 1972:82). Njegova pot na fronto se
je začela v nedeljo, 4. oktobra 1914, ko se je s transportnim vlakom
odpravil iz Magdeburga najprej za Soest. Tam je dva dni pozneje, 6.
oktobra, presedel na lokalni vlak za Herbesthal. Tako je uspel prido
biti celo pet do šest dni prednosti pred ostalim konvojem vojakov in
od 11. oktobra do 2. novembra 1914 je opravil skupaj devetnajst (19)
bogoslužij za vojake.3
1 Tillich misli na biblični tekst Lk 24,29 Pot v Emaus: »Ostani z nama, kajti
proti večeru gre in dan se je že nagnil.« Glej Slovenski standardni prevod Svetega
pisma, Osnovna izdaja, Svetopisemska družba Slovenije, Ljubljana 2002.
2 Glej Rim 8,38-39.
3 Seznam bogoslužij skupaj z datumi in številom navzočih pri bogoslužjih
je v tekstu GW XIII izpuščen.
120
še nismo vedeli tako malo kot ob tem prehodu leta! Nikoli ni tema
prihodnosti bila tako neprehodna! – In tako govorimo z učencema:1
Ostani z nami, Gospod!« (Tillich, 1972:81.) Svojo pridigo sklene z
razmišljanji: »On, ki je prišel med nas, nas v prihajajočem letu ne bo
zapustil; želi ostati pri nas in z nami nositi; on hodi po vseh naših
poteh … skozi doline in čez hribe, skozi rane in napore, v življenju in
smrti. – Še se sveti božično drevo, sveti v novo leto; in skozi njegovo
svetlobo nam Bog govori: (…) Sem nebo, da bi prišel k tebi v tvojo
noč, da bi razsvetlil tudi noč tvoje prihodnosti. Ti govoriš: Ostani
pri nas, Gospod, kajti proti večeru gre. Jaz odgovarjam: Glej, jaz sem
z vami vse dneve do konca sveta! Zato odidi, staro leto, veliko leto
1914, z vsem, kar si nam prineslo, z vsem, kar si nam odneslo, in pridi
k nam, novo leto! Tudi če si temno, potolaženi gledamo tvoj obraz,
kajti mi govorimo: ’Prepričan sem: ne smrt, ne življenje, ne angeli,
ne poglavarstva, ne sedanjost ne prihodnost, ne oblasti ne visokost,
ne globokost, ne kakršnakoli druga stvar nas ne bo mogla ločiti od
ljubezni s katero nas Bog ljubi v Jezusu Kristusu, našem Gospodu.’2
AMEN.« (Tillich, 1972:82.)
VOJAŠKI PRIDIGAR – ANTROPOLOG UPANJA
Iz vojnega dnevnika Paula Tillicha je moči izvedeti, kje, kdaj, kako
pogosto in predvsem kako so potekala bogoslužja za vojake, ki jih je
pripravljal Tillich sam (Tillich, 1972:82). Njegova pot na fronto se
je začela v nedeljo, 4. oktobra 1914, ko se je s transportnim vlakom
odpravil iz Magdeburga najprej za Soest. Tam je dva dni pozneje, 6.
oktobra, presedel na lokalni vlak za Herbesthal. Tako je uspel prido
biti celo pet do šest dni prednosti pred ostalim konvojem vojakov in
od 11. oktobra do 2. novembra 1914 je opravil skupaj devetnajst (19)
bogoslužij za vojake.3
1 Tillich misli na biblični tekst Lk 24,29 Pot v Emaus: »Ostani z nama, kajti
proti večeru gre in dan se je že nagnil.« Glej Slovenski standardni prevod Svetega
pisma, Osnovna izdaja, Svetopisemska družba Slovenije, Ljubljana 2002.
2 Glej Rim 8,38-39.
3 Seznam bogoslužij skupaj z datumi in številom navzočih pri bogoslužjih
je v tekstu GW XIII izpuščen.
120