Page 127 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik I (2005), številki 1-2, ISSN 1408-8363
P. 127
CIRIL SOR^
in nadaljuje do konca časov. Moltmann se posveča predvsem
odkrivanju te patetične dejavnosti Svete Trojice v zgodovini. V
nadaljnjem izvajanju želim odkriti prispevek teh dveh teologov in to
tako, da izhajam iz njunega razglabljanja o Sveti Trojici. Že tukaj pa
bi poudaril, da oba teologa odkrivata kenozo Boga v njegovi »takš
nosti«, namreč v njegovi trinitaričnosti, ki je izraz ljubečega bivanja
(imanentna Trojica) in v njegovi zavzetosti za tako drugačnega, kot
je stvarstvo (svojo drugačnost more to ohraniti samo v povezanosti s
popolnoma Drugim, Bogom!). In »dramatičnost« te kenoze doseže
svoj vrh na Kristusovem križu. Seveda pa bi bil ta križ »neučinkovit«
brez vstajenja, kakor tudi bi bilo vstajenje »prazno« brez križa. Oba
teologa sta si edina, da dogodek križa prejema višek dramatičnosti
v dejavni navzočnosti Svete Trojice. Križ zadeva Sveto Trojico zato,
ker je na njem trpel »unus ex Trinitate«!
HANS URS VON BALTHASAR IN NJEGOV POGLED NA KENOZO
Hans Urs von Balthasar (katerega stoletnico rojstva letos ob
hajamo) je teolog, ki je mnogo svojega časa in prostora posvetil
vprašanju Svete Trojice. Celotno njegovo delo nosi trinitarične po
teze. To posebno jasno potrjuje njegovo delo »Theodramatik IV –
Das Endspiel«,3 katero moremo razumeti kot povzetek njegovega
razmišljanja o Sveti Trojici.
V svojem globokem poznanju filozofije in klasike uporablja
Balthasar klasični jezik metafizike, katero pa »reši« njene izoli
ranosti. V svojih delih izpostavi metafiziko ljubezni kot filozofskega
partnerja svoje trinitarične teologije, kar pride še posebej do izraza
3 Balthasar: Theodramatik IV: Das Endspiel. Ne moremo pa iti tudi mimo
drugih njegovih del; naj omenim samo Spiritus creator: Skizzen zur Theologie
III; Theodramatik III: Die Handlung, predvsem oddelek »Dramatische Soterio
logie: 295-395; Theodramatik II: Die Personen des Spiels 2. Teil: Die Personen in
Christus, predvsem peto pogl. »Deus Trinitas«); Theologik II: Wahrheit Gottes;
Theologik III: Der Geist der Wahrheit. Prim. še G. Marchesi: La cristologia
trinitaria di Hans Urs von Balthasar; P. Martinelli: La morte di Christo come
rivelazione dell´amore trinitario nella teologia di Hans Urs von Balthasar.
125
in nadaljuje do konca časov. Moltmann se posveča predvsem
odkrivanju te patetične dejavnosti Svete Trojice v zgodovini. V
nadaljnjem izvajanju želim odkriti prispevek teh dveh teologov in to
tako, da izhajam iz njunega razglabljanja o Sveti Trojici. Že tukaj pa
bi poudaril, da oba teologa odkrivata kenozo Boga v njegovi »takš
nosti«, namreč v njegovi trinitaričnosti, ki je izraz ljubečega bivanja
(imanentna Trojica) in v njegovi zavzetosti za tako drugačnega, kot
je stvarstvo (svojo drugačnost more to ohraniti samo v povezanosti s
popolnoma Drugim, Bogom!). In »dramatičnost« te kenoze doseže
svoj vrh na Kristusovem križu. Seveda pa bi bil ta križ »neučinkovit«
brez vstajenja, kakor tudi bi bilo vstajenje »prazno« brez križa. Oba
teologa sta si edina, da dogodek križa prejema višek dramatičnosti
v dejavni navzočnosti Svete Trojice. Križ zadeva Sveto Trojico zato,
ker je na njem trpel »unus ex Trinitate«!
HANS URS VON BALTHASAR IN NJEGOV POGLED NA KENOZO
Hans Urs von Balthasar (katerega stoletnico rojstva letos ob
hajamo) je teolog, ki je mnogo svojega časa in prostora posvetil
vprašanju Svete Trojice. Celotno njegovo delo nosi trinitarične po
teze. To posebno jasno potrjuje njegovo delo »Theodramatik IV –
Das Endspiel«,3 katero moremo razumeti kot povzetek njegovega
razmišljanja o Sveti Trojici.
V svojem globokem poznanju filozofije in klasike uporablja
Balthasar klasični jezik metafizike, katero pa »reši« njene izoli
ranosti. V svojih delih izpostavi metafiziko ljubezni kot filozofskega
partnerja svoje trinitarične teologije, kar pride še posebej do izraza
3 Balthasar: Theodramatik IV: Das Endspiel. Ne moremo pa iti tudi mimo
drugih njegovih del; naj omenim samo Spiritus creator: Skizzen zur Theologie
III; Theodramatik III: Die Handlung, predvsem oddelek »Dramatische Soterio
logie: 295-395; Theodramatik II: Die Personen des Spiels 2. Teil: Die Personen in
Christus, predvsem peto pogl. »Deus Trinitas«); Theologik II: Wahrheit Gottes;
Theologik III: Der Geist der Wahrheit. Prim. še G. Marchesi: La cristologia
trinitaria di Hans Urs von Balthasar; P. Martinelli: La morte di Christo come
rivelazione dell´amore trinitario nella teologia di Hans Urs von Balthasar.
125