Page 144 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik I (2005), številki 1-2, ISSN 1408-8363
P. 144
RAZPRAVE, [TUDIJE

zakaj si me zapustil?« (Mr 15,34; prim. 27,46), najstrašnejši krik, ki
se je kdajkoli dvigal proti nebu. K tisti »ljubezni do konca« spada
tudi izpitje grenkega keliha zapuščenosti, katerega mu je pripravil
Oče: »Ali naj ne izpijem keliha, ki mi ga je dal Oče?« (Jn 18,11). Torej,
popolna skladnost z Očetom in njegovim odrešenjskim načrtom
(prim. Janez Pavel II., 1986:41,3).

Izročitvi, v kateri daruje Sin samega sebe, ustreza izročitev Sina
z Očetove strani. Ta je nakazana že v tako imenovanih obrazcih
»božj­ega trpnika«: »Sin človekov bo izdan ljudem v roke in ga bodo
umorili« (Mr 9,31 in vzp.; Mr 14,41 s. = Mt 26,45b-46). Tukaj ne gre
za izročitev s strani ljudi (saj bo izročen v njihove roke) ali za njegovo
lastno izročitev (ker je glagol v trpniku).

Podoben pomen ima tudi izraz »mora« (dei) v Jezusovi napovedi
svoje smrti in vstajenja: »In začel jih je učiti, kako bo Sin človekov
moral veliko pretrpeti …« (Mr 8,31). Tisti, ki ga bo izročil, je Bog,
njegov Oče: »Bog je namreč svet tako ljubil, da je dal svojega edino­
rojenega Sina, da bi se nihče, kdor veruje vanj, ne pogubil, ampak
bi imel večno življenje« (Jn 3,16) (prim. Durrwell, 1988:62-74). »On
ni prizanesel lastnemu Sinu, temveč ga je dal za nas vse. Kako nam
torej ne bo z njim podaril tudi vsega drugega?« (Rim 8,32). Prav v tej
Očetovi izročitvi lastnega Sina za nas se razodeva globina njegove
ljubezni do ljudi: »Ljubezen ni v tem, da bi bili mi vzljubili Boga.
On nas je vzljubil in poslal svojega Sina v spravo za naše grehe« (1
Jn 4,10; prim. Rim 5,6.11). Ko torej govorimo o Bogu kot ljubezni,
govorimo o njegovi izročitvi. Moltmann rad poudarja, da je tudi Oče
aktivno udeležen v zgodovinski uri križa: on je tisti, ki obsoja težo
preteklega, sedanjega in prihodnjega greha sveta tako, da žrtvuje
svojega Sina, s tem pa tudi pokaže veličino svoje usmiljene ljubezni
do nas. Daritev na križu kaže na trpečega Očeta kot izvir največjega
daru v času in v večnosti: križ razodeva, da je »Bog (Oče) ljubezen«
(1 Jn 4,8.16)! Očetovo trpljenje – ki ustreza trpljenju križanega Sina,
katerega je Oče izročil in ki spominja na Abrahamovo trpljenje pri
daritvi njegovega »edinorojenega« sina Izaka (prim. 1. Mz 22,12, Jn
3,16 in Jn 4,9) – ni pravzaprav nič drugega kot drugo ime za njegovo
neskončno ljubezen. Najskrajneje boleča izročitev je tako pri Sinu
kakor pri Očetu znamenje najvišje ljubezni, ki spreminja zgodovino:

142
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149