Page 175 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik I (2005), številki 1-2, ISSN 1408-8363
P. 175
ROBERT INHOF
4 Nikolaj Beer: Avtoportret – diptih, 2002, olje na lesu, 25 × 37 cm
že po formatu, tako da ju ne moremo sestaviti v namišljeni diptih.
Še toliko manj, ker je avtoportret narejen v smislu diptiha. Na
Avtoportretu – diptihu (slika 4) je slikarjeva lastna podoba na levi
polovici diptiha, medtem ko na desni polovici diptiha ni naslikana
Kristusova podoba, pač pa podoba razpadajočega trupla. Naklon glav
z obeh strani diptiha tvori črko V, kar spravlja obe glavi v tako rekoč
posredno, a vendarle zaupno komunikacijo. Če bi lahko oba dela
tega majhnega diptiha prepognili, bi se obe podobi povsem prekrili.
Avtoportretu več ni potrebna maska, pač pa je prepoznaven po svoji
značilni fiziognomiji. Problem se pojavi pri podobi glave razpada
jočega trupla. Iskanje svojega umrljivega dvojnika smo v pomurskem
slikarstvu srečali že pri izjemno inteligentnih rešitvah Zdenka Huz
jana (Inhof 2000:19–20). Nikolaj Beer se s svojim zadnjim avtoport re
tom zelo približa temu sentimentu, vendar ne išče svojega dvojn ika v
smislu Adama, ki je na zemljo prinesel smrt, pač pa gre za slikarjevo
soočenje s smrtjo na nekoliko nenavaden način.
173
4 Nikolaj Beer: Avtoportret – diptih, 2002, olje na lesu, 25 × 37 cm
že po formatu, tako da ju ne moremo sestaviti v namišljeni diptih.
Še toliko manj, ker je avtoportret narejen v smislu diptiha. Na
Avtoportretu – diptihu (slika 4) je slikarjeva lastna podoba na levi
polovici diptiha, medtem ko na desni polovici diptiha ni naslikana
Kristusova podoba, pač pa podoba razpadajočega trupla. Naklon glav
z obeh strani diptiha tvori črko V, kar spravlja obe glavi v tako rekoč
posredno, a vendarle zaupno komunikacijo. Če bi lahko oba dela
tega majhnega diptiha prepognili, bi se obe podobi povsem prekrili.
Avtoportretu več ni potrebna maska, pač pa je prepoznaven po svoji
značilni fiziognomiji. Problem se pojavi pri podobi glave razpada
jočega trupla. Iskanje svojega umrljivega dvojnika smo v pomurskem
slikarstvu srečali že pri izjemno inteligentnih rešitvah Zdenka Huz
jana (Inhof 2000:19–20). Nikolaj Beer se s svojim zadnjim avtoport re
tom zelo približa temu sentimentu, vendar ne išče svojega dvojn ika v
smislu Adama, ki je na zemljo prinesel smrt, pač pa gre za slikarjevo
soočenje s smrtjo na nekoliko nenavaden način.
173