Page 171 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik I (2005), številki 1-2, ISSN 1408-8363
P. 171
ROBERT INHOF

2
Nikolaj Beer: Kristus,
1983, olje na papirju,
45 × 35 cm

pomoči črnskih plastik uvedel Pablo Picasso na svojih Avignonskih
gospodičnah iz leta 1907.

Lev Menaše je ta avtoportret zelo pronicljivo povezal z Beerovo
sliko Kristus (slika 2) iz leta 1983. Torej sliko, ki je dve leti starejša
od omenjenega avtoportreta. Menaše pravi, da bi ju »na prvi pogled
lahko sestavili v enega izmed tistih značilnih malih diptihov, ki so
bili še posebej priljubljeni v drugi polovici petnajstega stoletja in ki
so na levem krilu kazali sveto osebo ter na desnem v molitev zatop­
ljenega vernika« (Menaše, 1993a:10). Navidezno nerešljiv problem
pa nastane pri sami vrstni razporeditvi slik. Če namreč Beerov avto­
portret postavimo na drugo mesto, se pravi na mesto, ki so ga v zgoraj
omenjenih diptihih zasedali naročniki – molilci, kaže slikar Kristusu
hrbet. Če pa ga postavimo na levo mesto, mu »prevzame primat in
nabožni diptih spremeni v stripovsko zaporedje slikarja pri delu in
rezultata njegovega truda« (Menaše, 1993a:10).

169
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176