Page 170 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik I (2005), številki 1-2, ISSN 1408-8363
P. 170
PRAVE, [TUDIJE

1
Nikolaj Beer:
Siv avtoportret, 1985,
olje na papirju,
42 × 31,5 cm

Najpomembnejši Beerov zgodnji avtoportret je Siv avtoportret
(slika 1) iz leta 1985. Kompozicijska zasnova, pogled slikarjevega
očesa, osvetlitev slikarjevega levega ramena, platno v ozadju ateljeja
in nervozno oblikovana roka s čopičem spominjajo na Lovis Corin­
thov avtoportret iz leta 1924. Vendar pa se je Beer pri tem avto­
portretu osredotočil na strogo doprsni izrez, pri katerem – v na­
sprotju s Corinthom, pri katerem še vedno lahko zaznamo fizično
podobnost med avtoportretom in njegovim ustvarjalcem – prevlad­ uje
lastna podoba, ki se zdi od slikarjevega dejanskega fizičnega videza
zelo odmaknjena in jo najprej kot avtoportret spoznamo samo no­
minalno. Beer nam ne predstavi svoje celotne glave, ampak le svoj
obraz, ki je poudarjen z močno črno obrobo, tako da nas spominja
na masko. Vendar pa ta, kot maska pojmovani obraz ni ne maska
v smislu starogrških igralskih mask ne maska v smislu zahodno­
evropskih posmrtnih mask, pač pa gre za obrazne maske, ki jih je ob

168
   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175