Page 170 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik I (2005), številki 1-2, ISSN 1408-8363
P. 170
PRAVE, [TUDIJE
1
Nikolaj Beer:
Siv avtoportret, 1985,
olje na papirju,
42 × 31,5 cm
Najpomembnejši Beerov zgodnji avtoportret je Siv avtoportret
(slika 1) iz leta 1985. Kompozicijska zasnova, pogled slikarjevega
očesa, osvetlitev slikarjevega levega ramena, platno v ozadju ateljeja
in nervozno oblikovana roka s čopičem spominjajo na Lovis Corin
thov avtoportret iz leta 1924. Vendar pa se je Beer pri tem avto
portretu osredotočil na strogo doprsni izrez, pri katerem – v na
sprotju s Corinthom, pri katerem še vedno lahko zaznamo fizično
podobnost med avtoportretom in njegovim ustvarjalcem – prevlad uje
lastna podoba, ki se zdi od slikarjevega dejanskega fizičnega videza
zelo odmaknjena in jo najprej kot avtoportret spoznamo samo no
minalno. Beer nam ne predstavi svoje celotne glave, ampak le svoj
obraz, ki je poudarjen z močno črno obrobo, tako da nas spominja
na masko. Vendar pa ta, kot maska pojmovani obraz ni ne maska
v smislu starogrških igralskih mask ne maska v smislu zahodno
evropskih posmrtnih mask, pač pa gre za obrazne maske, ki jih je ob
168
1
Nikolaj Beer:
Siv avtoportret, 1985,
olje na papirju,
42 × 31,5 cm
Najpomembnejši Beerov zgodnji avtoportret je Siv avtoportret
(slika 1) iz leta 1985. Kompozicijska zasnova, pogled slikarjevega
očesa, osvetlitev slikarjevega levega ramena, platno v ozadju ateljeja
in nervozno oblikovana roka s čopičem spominjajo na Lovis Corin
thov avtoportret iz leta 1924. Vendar pa se je Beer pri tem avto
portretu osredotočil na strogo doprsni izrez, pri katerem – v na
sprotju s Corinthom, pri katerem še vedno lahko zaznamo fizično
podobnost med avtoportretom in njegovim ustvarjalcem – prevlad uje
lastna podoba, ki se zdi od slikarjevega dejanskega fizičnega videza
zelo odmaknjena in jo najprej kot avtoportret spoznamo samo no
minalno. Beer nam ne predstavi svoje celotne glave, ampak le svoj
obraz, ki je poudarjen z močno črno obrobo, tako da nas spominja
na masko. Vendar pa ta, kot maska pojmovani obraz ni ne maska
v smislu starogrških igralskih mask ne maska v smislu zahodno
evropskih posmrtnih mask, pač pa gre za obrazne maske, ki jih je ob
168