Page 102 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VIII (2012), številka 15-16, ISSN 1408-8363
P. 102
RAZPRAVE, [TUDIJE

Gorazd Andrej~

TEOLO[KA RAZUMEVANJA
NEKR[^ANSKIH RELIGIJ V SODOBNEM

BRITANSKEM PROTESTANTIZMU

Uvod

V pričujočem eseju so predstavljena glavna teološka razumevanja
nekrščanskih religij v britanskem protestantizmu, s kratko razpravo.
Obravnaval bom stališča izbranih teologov zadnjih nekaj desetletij,
ki jih upravičeno štejemo za glavne predstavnike danes vplivnih
teoloških trendov na Otoku. Večina teh teologov je anglikanskih,
vendar je treba omeniti, da so denominacijske razlike dandanes manj
pomemben označevalec identitete v britanskem krščanstvu kakor
razlike med različnimi krščanskimi načini verovanja in življenja –
denimo evangeljski, liberalni, »middle-of-the-road« ter anglo-kato-
liški protestantizem v Britaniji. Te krščanske identitete se odražajo
tudi v značilnih razumevanjih nekrščanskih religij, nekristjanov ter
odnosov med kristjani in nekristjani, čeprav ne moremo govoriti o
enoznačnih korelacijah.

Pregled v članku ne bo niti popolnoma kronološki niti vseobse-
gajoč. Toda za minimalno razumevanje sodobne situacije v britanski
protestantski misli o nekrščanskih religijah (kot »sodobno situacijo«
lahko štejemo razvoj od 1990 pa do zdaj, torej zadnjih 20 let in še
kako leto več) se je treba ozreti na razvoj v 70. in 80. letih. Zaradi
tesne (ne pa tudi enostavne!) povezave med britanskim in severno-
ameriškim protestantizmom, tako v sodobnosti kot v preteklosti,
pa ne bomo mogli niti mimo občasnega omenjanja trendov in stališč
v slednjem.

Na koncu tega uvoda omenimo še sicer očitno dejstvo, da so
vprašanja razumevanja nekrščanskih religij ter krščansko–nekrščan-

100
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107