Page 137 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik IX (2013), številka 17-18, ISSN 1408-8363
P. 137
BO@IDAR DEBENJAK

odgovoriti, to sklepanje lahko prevari, in proti temu lahko postavimo
veliko množino takih imen, ki jih – čeprav niso nomina propria ali
lastna imena – sveti pisci Novega testamenta puščajo taka, ohranjajo
in postavljajo tako, kot se glasijo v hebrejskem in talmudskem jeziku.
Tako ima apostol Simon pri Mateju (Mt 10:4) in Marku (Mk 3:18)
vzdevek KANANITES (ali Simon iz Kane) In da to ni lastno ime, nam
da opaziti Luka, tako da ga imenuje ZELOTES (Lk 6:15). Tudi Juda
je poimenovan s kaldejsko besedo Ischariotes, kar pomeni moža, ki
nosi usnjen predpasnik kot strojarji.

Do sem ta izvrstni theologiae doctor.«

9
Njegov prikaz bi lahko podpiral razlago, »da je bila Marija Mag­
dalena tista grešnica in tudi Lazarjeva sestra.« Ostaja pa nekaj za­
držkov: »Ker se je maziljenje nog zgodilo več kot enkrat, in sicer je
bila prva tako imenovana grešnica v Galileji (kakor si je tega gotov
sam sv. Avgustin), drugo se je zgodilo v trgu Betanija malo pred Kris-
tusovim trpljenjem in smrtjo, ali je tedaj res verjetno, če je La­zarjeva
sestra ali pa Marija Magdalena porabila prvikrat za osušitev nog
Najsvetejšega svoje umetne in napudrane kodre, da bi se bila zatem
še naprej kinčala s ponarejenimi lasnimi kodri ali takšne še naprej
imela spravljene, da bi jih ponovno potem uporabila za osuš­ itev? Mar
ne bi bila rajši opustila to, da bi še naprej z lahkomiselnim in neči-
mrnim okrasjem lasulj služila gizdavemu ali nasladnemu ženstvu?
Posebno ker Luka (Lk 8:2) izrecno pravi, da je Marija Magd­ alena
skupaj z drugimi pobožnimi ženami sledila Gospodu? Naj bi ji mar,
odkar je Gospod iz nje izgnal sedem zlih duhov, ne prešla sla po tako
lahkomiselnem in nečimrnem preživljanju? To tudi zato, ker je moj-
škra lasuljarica redko tako bogata, da naenkrat potroši tristo grošev;
in tudi iz tega kaj hitro zraste domneva, da Lazarjeva sestra Marija ni
bila lasuljarica: Preden je iz nje izletelo 7 hudičev, bi bila Marija Ma-
gdalena delala slabe lasulje in bi tudi nobena odlična gospa ne spre-
jela od nje kakega lasnega okrasja; tudi bi ji zli duh njeno lastno la-
suljo tako zelo izčesal, da bi bila bolj podobna furiji kot pa galantni

135
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142