Page 157 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik IX (2013), številka 17-18, ISSN 1408-8363
P. 157
MARKO KER[EVAN

je bila takrat bojevito antiklerikalna, v sporu s Cerkvijo, in ji zbiranje
ljudi na kraju prikazovanj nikakor ni bilo po godu. V zapisniku raz-
govora, ki ga je opravil krajevni župnik, se lahko prebere, da je Gospa
na Lucijino vprašanje, od kod je, odgovorila, da prihaja iz nebes; na-
povedala je, da bo prihajala še 6 mesecev zapored vsakič na 13. dan v
mesecu; da bosta obe deklici šli v nebesa, pa tudi fantek, ko se bo
naučil moliti rožni venec. Otroci so tudi natančno opisali Gospejine
obleke. Zatrdili so, da je imela kratko krilo do kolen; šele v zadnjem
prikazovanju naj bi bilo krilo »manj kratko kot prej«.26 Ob naslednjih
srečanjih naj bi – spet po Lucijinih pripovedovanjih v objavljenih
zapisnikih – Gospa spet pozvala k molitvi rožnega venca, naročila naj
bi izgradnjo kapelice za Gospo rožnega venca, napovedala spreobrni-
tev in ozdravitev nekaterih ljudi, za katere je bila vprašana (a ne vseh);
če bodo ljudje molili rožni venec, se bo vojna končala; prišla naj bi
tudi sveti Jožef, ki bo dal svetu mir, in naš Gospod, ki bo blagoslovil
ljudstvo. 13. oktobra je Lucija na nebu ob soncu res videla svetega
Jožefa in rdeče oblečenega Jezuščka; na drugi strani sonca se je prika-
zala druga, rdeče oblečena podoba ali Gospa, tam je bil tudi »naš
Gospod«.

Državni upravitelj v fatimskem okrožju naj bi bil prostozidar. Dal
je posekati hrast in razstreliti prvo kapelico, s policijo je oviral priha-
janje romarjev. 13. avgusta je dal privesti k sebi tri male vidce, da bi
jim preprečil srečanje z Gospo in/ali kaj neposredno izvedel o doga-
janju, o katerem so pisali tudi časopisi.

Vest o videnjih se je bliskovito razširila. Množica kakih 70 000
ljudi, ki se je ob napovedanem čudežnem prikazovanju in obljublje-
nem koncu vojne zbrala 13. oktobra 1917, naj bi videla kot kolo vrte-
če se sonce, ki ga je bilo moč gledati s prostim očesom. Fatima je
posta(ja)la romarski cilj. Njen začetek ima vse značilnosti ljudske
religioznosti: prikazovanje Marije navadnim vernikom, tokrat celo
otrokom, v naravi zunaj cerkve; zgraditev cerkve/kapelice na kraju

26 O krilu do kolen govorijo otroci v prvih neposrednih razgovorih z župnikom (kot
izhaja iz zapisnikov, ki jih navaja Moises po Documentacao Critica de Fatima, vol. I,
Interrogatorios aos videntes. Ed. Santuario de Fatima, 1992, str. 3–25.) V kasnejših
razgovorih z višjim cerkvenim predstavnikom, kanonikom iz Lizbone, pa nihajo,
govore o krilu do sredine nog ali do stopal (John de Marchi, op. cit, str. 119, 145).

155
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162