Page 165 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik IX (2013), številka 17-18, ISSN 1408-8363
P. 165
MARKO KER[EVAN

2. Bog je izbral in po Svetem Duhu poklical Marijo za učlovečenje
svojega Sina – ne zaradi njenih zaslug, rodu, položaja. Marija je zgled
milosti kot milostne Božje izvolitve človeka.

3. Marija je to izvolitev/klic sprejela s ponižnostjo in ponosom
(»Glej, Gospodova služabnica sem«, »zgodi se po Tvoji besedi«, »kaj-
ti velike reči mi je storil Mogočni«, »ki je mogočne vrgel s prestola in
povišal nizke«, »ki se je ozrl na nizkost svoje služabnice«).

4. Marija je vzela nase, sprejela posledice Božje izvolitve: težave po
rojstvu sumljivega otroka, trpljenje matere preganjenega in umorje-
nega sina.

5. Marija je za vse ljudi zgled Božje milosti in zgled človekove vere,
(za)upanja in ljubezni – in kot taka spoštovana, čaščena in slavljena;
ni pa predmet vere, zaupanja in ljubezni, ni ona tista, v katero se ve-
ruje, se ji zaupa, se jo prosi in se ji zahvaljuje. »Blagor ji, ki je verova-
la, da se bo izpolnilo, kar ji je povedal Gospod« (Lk 1,45). Toda:
»Verujem v Boga Očeta in Sina in Svetega Duha« – »samo Bogu hva-
la/ slava«.

Sveto pismo ne vsebuje nobene apoteoze Marije. Največ, kar je v tej
smeri izrečenega (Lk 1,28, 42), je, da je »obdarjena z milostjo«, »bla-
goslovljena med ženami« (»dečla žegnana«). Toda na nagovor neke
ženske: »Blagor telesu, ki te je nosilo, in prsim, ki so te dojile«, Jezus
odgovori: »Še bolj blagor tistim, ki Božjo besedo poslušajo in se po
njej ravnajo.« (Lk 11,27–28) Zgovoren je prizor iz sinoptičnih evange-
lijev. Citirajmo ga v celoti, iz najstarejšega evangelija po Marku:

»Tedaj so prišli njegova mati in njegovi bratje. Stali so zunaj, po-
slali ponj in ga poklicali. Okrog njega je sedela množica in so mu
rekli: Glej, tvoja mati, tvoji bratje in tvoje sestre so zunaj in te želijo.
Odgovoril jim je: Kdo je moja mati in kdo so moji bratje? In ozrl se
je po tistih, ki so sedeli okrog njega in rekel: Glejte, to so moja mati
in moji bratje! Kdor namreč uresničuje Božjo voljo, ta je moj brat,
sestra in mati.« (Mr 3,31–35)

Marija pozneje spremlja Jezusa na nekaterih njegovih poteh. Na
njeno prošnjo/opozorilo naj bi (samo po Janezovem evangeliju) Jezus
na svatbi v Kani Galilejski naredil prvo čudežno znamenje, spremenil
na j bi vodo v vino. Po evangeliju po Janezu – spet samo po tem evan-
geliju – spremlja Jezusa skupaj z drugimi ženami tudi ob smrti; Jezus

163
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170