Page 168 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik IX (2013), številka 17-18, ISSN 1408-8363
P. 168
[TUDIJSKI VE^ERI
Vinko Ošlak
KRISTUS ALI KR[^ANSTVO
Z OZIROM NA KATOLICIZEM
IN PROTESTANTIZEM
Hvala in spoštovanje vsem, ki ste prišli na ta večer, pri katerem je
téma neskončno pomembnejša od tega, ki naj bi o njej govoril; časna
in večna usoda vseh, ki boste temu prisluhnili, pa je edini smisel na-
šega skupnega truda govorjenja, poslušanja in sklepnega pogovora.
Osnova tega, kar bom povedal, so dejstva sveta in našega življenja v
njem, osnova za interpretacijo pa je Božja beseda, kakor je zapisana
v Svetem pismu. Tako je tudi predpostavka za sprejemanje poveda
nega in za kritični pogled na povedano odprtost za stvari, kakršne so
in vera v resničnost Božje besede. Moje prepričanje je, da brez te verske
predpostavke tudi odprtost za dejstva, ki ji drugače pravimo objek-
tivnost, ni dana.
Zmota enačenja med Kristusom in krščanstvom
Je Jezus Kristus, za katerega kristjani verujemo, da je resnično
Božji sin, ki je prišel »v mesu«, kakor pravi temu Pavel, namreč kot
človek na svet, da bi mu prinesel oznanilo o tem, kaj je človek pred
Bogom in kako lahko svoje razmerje do Boga uredi v svojo večno
srečo, prinesel pa je tudi odkupnino za človekov greh, ki šele zares
omogoča, da se človek, če to hoče, reši, saj sam nauk, ki je sicer resni-
čen, te moči nima, res učil »krščanstvo«, kakor profesor uči računo-
vodstvo ali slovensko slovstvo ali kakor profesor filozofije uči eksi-
stencializem ali marksizem ali heideggerjanstvo? Kakor se nam na
prvi pogled nič ne zdi bolj naravno, kakor to, da je krščanstvo poime-
novanje Jezusovega nauka, pa se mora človek, ki bolj razločno sliši
166
Vinko Ošlak
KRISTUS ALI KR[^ANSTVO
Z OZIROM NA KATOLICIZEM
IN PROTESTANTIZEM
Hvala in spoštovanje vsem, ki ste prišli na ta večer, pri katerem je
téma neskončno pomembnejša od tega, ki naj bi o njej govoril; časna
in večna usoda vseh, ki boste temu prisluhnili, pa je edini smisel na-
šega skupnega truda govorjenja, poslušanja in sklepnega pogovora.
Osnova tega, kar bom povedal, so dejstva sveta in našega življenja v
njem, osnova za interpretacijo pa je Božja beseda, kakor je zapisana
v Svetem pismu. Tako je tudi predpostavka za sprejemanje poveda
nega in za kritični pogled na povedano odprtost za stvari, kakršne so
in vera v resničnost Božje besede. Moje prepričanje je, da brez te verske
predpostavke tudi odprtost za dejstva, ki ji drugače pravimo objek-
tivnost, ni dana.
Zmota enačenja med Kristusom in krščanstvom
Je Jezus Kristus, za katerega kristjani verujemo, da je resnično
Božji sin, ki je prišel »v mesu«, kakor pravi temu Pavel, namreč kot
človek na svet, da bi mu prinesel oznanilo o tem, kaj je človek pred
Bogom in kako lahko svoje razmerje do Boga uredi v svojo večno
srečo, prinesel pa je tudi odkupnino za človekov greh, ki šele zares
omogoča, da se človek, če to hoče, reši, saj sam nauk, ki je sicer resni-
čen, te moči nima, res učil »krščanstvo«, kakor profesor uči računo-
vodstvo ali slovensko slovstvo ali kakor profesor filozofije uči eksi-
stencializem ali marksizem ali heideggerjanstvo? Kakor se nam na
prvi pogled nič ne zdi bolj naravno, kakor to, da je krščanstvo poime-
novanje Jezusovega nauka, pa se mora človek, ki bolj razločno sliši
166