Page 48 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik IX (2013), številka 17-18, ISSN 1408-8363
P. 48
RAZPRAVE, [TUDIJE

stolov, ki gledajo v nebo vzpenjajočega se Jezusa Kristusa, od katere-
ga se skozi oblak vidi samo del nog in oblačila. V celoti sta v profilu
upodobljeni le dve apostolski podobi, od ostalih pa so v glavnem
upodobljene samo glave. Puc-Bjelić pravi, da je ta ilustracija po stilu
upodobitve podobna prej omenjeni.

V četrto (stilno) skupino Puc-Bjelić prišteva signirano ilustracijo
»Mojzes prejema zakone«. Umetnikov monogram je na levi strani
spodaj v obliki številke 4 s križem. Lesorez v desnem kotu zgoraj
upodablja Boga Očeta, ki pod njim klečečemu Mojzesu izroča tabli
zakonov. V ozadju, na levi strani, so upodobljeni v dolini postavljeni
šotori, za katerimi se dvigajo nazobčani vrhovi gora, kjer je tudi ume-
tnikov monogram CE, za katerega Puc-Bjelić pravi, da pripada nezna-
nemu mojstru. Puc-Bjelić primerja ta lesorez tudi z onimi, (bržda)
istega avtorja v Bibliji in ugotovi, da je razlika velika: npr. pri rokah,
ki so na lesorezu v pesmarici velike in imajo dolge prste, na biblijskih
ilustracijah pa majhne, nekoliko okorne, a vendar lepo oblikovane.
Puc-Bjelić meni, da bi se edina sorodnost med ilustracija­mi lahko
našla v načinu upodobitve drevja oz. grmovja. Puc-Bjelić je mnenja,
da če gre v tem primeru za delo mojstra CE, je to zagotovo (!) njego-
vo zelo zgodnje delo.

V sredino 16. stoletja Puc-Bjelić datira ilustracijo »Izgon Adama
in Eve iz raja«. Na desni strani sta upodobljena gola Adam in Eva, ki
prihajata iz raja. Na levi strani, za njima, je upodobljen angel, ki je
oblečen v košato obleko, z desnico pa vihti meč nad glavo. Puc-Bjelić
za kompozicijo pravi, da je pretehtano simetrična. Po njenem mnenju
drevo v sredini razdeli lesorez v dva dela. Roke angela so oblikovane
podobno kot pri prejšnjem lesorezu (»Mojzes prejema zakone«), prav
zato tudi postavlja nastanek ilustracije v podoben čas, a je, po njenem
mnenju, kljub temu nekoliko mlajši.

Po mnenju raziskovalke Puc-Bjelić bi lahko približno v sredino 16.
stoletja datirali tudi ilustracijo »Jezusovo rojstvo«, ki upodablja s
slamo kriti hlev, v ozadju pa je viden del stolpa z okni. Pred hlevom
kleči Mati Božja (Marija) z Detetom (Jezusom), ki leži na stopnici. Ob
Mariji stoji Jožef. Nasproti družini stojita dva pastirja, ki sta se prišla
priklonit detetu (Jezusu). V ozadju, na levi strani, se razprostira po-
krajina z gričem, na katerem se pasejo ovce, ter mestom in gorami.

46
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53