Page 74 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik IX (2013), številka 17-18, ISSN 1408-8363
P. 74
RAZPRAVE, [TUDIJE

Tu nam ni zapustil dokončnih odgovorov, ker njegovo življenjsko
snovanje tudi ni bilo v to usmerjeno. In kjer pričakujemo, da bo kaj
božjega jamčilo za naše odločitve, tam nas okrca, da gre vedno in
najprej za svobodo; tudi takrat, ko množice jurišajo na nebo v imenu
pravičnosti, enakopravnosti, posamičnik pa se bori za svobodo – in
»ko se borim za svobodo«, se »borim za prihodnost, za ali – ali«.36

Toda že dolgo vemo, da zgodovina nikakor ni samo enosmerno
napredovanje k boljšemu, dobremu, svobodi. Skratka, zgodovinski
razvoj ne pomeni samo napredka. Poldrugo stoletje, tj. vse obdobje
po Kierkegaardovem rojstvu, nas je krepko streznilo, saj je več kot
očitno, da je razvoj alternativen, kajti možen je tudi padec v bar-
barstvo, teror, nesvobodo. In nemara je med prvimi v svojem času tak
negativni vidik izrazil ravno Kierkegaard s svojim ali – ali.

36 Prav tam, str. 446.

72
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79