Page 256 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik X (2014), številka 19-20, ISSN 1408-8363
P. 256
[TUDIJSKI VE^ERI

Nedvomno želi papež Frančišek nadaljevati reformo Katoliške
cerkve, ki jo je zastavil koncil, a sta jo njegova predhodnika v mnogih
pogledih zavrla. To dejstvo poudarjajo vsi opazovalci sedanjega pape-
ževanja, tudi kritiki. Videti je, da teh premikov kot pozitivnih in
nujnih noče videti le vplivni del slovenskega katoliškega klera in tudi
laikov, ki vztraja pri predkoncilskem modelu integristične Cerkve.
Vztraja kljub negativnim rezultatom, ki ga nazorno kaže že statistič-
ni osip vernikov v dveh desetletjih po spremembi družbenega sistema.
Slovenska Katoliška cerkev spet ni razumela znamenj časa, demokra-
tizacijo je vzela kot priložnost, da obnovi predvojno stanje Cerkve kot
vodilne politične in gospodarske sile, namesto da bi sledila duhu
koncila in videla v novih družbenih razmerah priložnost za evange-
lizacijo iz pričevanja, ne iz graditve svetne moči. Model bogate, finanč-
no močne in politično vplivne Cerkve je preteklost. To je bil projekt,
ki je narekoval našemu kleru ustanavljanje cerkvenih holdingov, a je
povzročil njen gospodarski in predvsem moralni zlom. Revna Cerkev
za revne množice, kakor oznanja papež Frančišek, je edini možni
odgovor na sedanje stanje v svetu. Če hoče Cerkev ohraniti svoj mo-
ralni in duhovni vpliv v svetu, če hoče ustrezno nagovoriti današnje-
ga človeka in mu ponuditi upanje, da je prihodnost možna, se mora
vrniti k načelom evangelija. Slovenski katolicizem je žal ostal pogrez­
njen v klerikalizem. In v tem je poglavitni vzrok, da se nadaljuje
razkristjanjenje katoliškega prostora.

254
   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261