Page 281 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik X (2014), številka 19-20, ISSN 1408-8363
P. 281
BO@IDAR DEBENJAK

3
Po tem uvodu si lažje predstavljamo, v kakšnem svetu je deloval
Mohamed in imel svoja videnja, ki jih vsebujejo sure Korana. V mestu
Medina so živela tudi judovska plemena in močna judeokrščanska
skupina. Z njimi je bil Mohamed v dialogu; z Judi je prišel v oster
konflikt, ki se je končal z njihovim izgonom iz Medine; judeokrist­-­
jani so bili bolj odprti za dialog, en del se mu je očitno pridružil.
Značilno je, da je imel zadnji od krščanskih cerkvenih očetov, Janez
iz Damaska, islam za »krščansko herezijo«;7 če to pozitivno obrnemo,
smo opozorjeni na duhovno bližino obeh religij.

4
Koran priznava judovstvu in krščanstvu, da temeljita na veri v iste­
ga Boga kakor islam; to je jasno povedano večkrat, podlaga je nave-
dena v suri 29, dialog pa poteka v več surah:
Sura 29:
46S sledniki Knjige razpravljajte karseda vljudno, razen z nepra­
vičnimi med njimi. Recite: »Verujemo v to, kar se razodeva nam, in v
tisto, kar je bilo razodeto vam. Naš Bog in vaš Bog sta eden in isti, mi
se mu pokoravamo.«
Sura 2:
87Mojzesu smo predali Knjigo in potem po vrsti pošiljali poslance.
Jezusu, Marijinemu sinu, smo podelili jasna znamenja in ga okrepili
s Svetim duhom …
135Pravijo: »Bodite judje ali kristjani in na pravi poti boste!« Reci:
»Ne, mi smo Abrahamove vere. On je pravilno veroval, ni bil eden od
mnogobožcev.«
140Ali trdite, da so bili Abraham, Izmael, Izak, Jakob in njihovi
vnuki judje ali kristjani?…
Sura 6:
84Abrahamu smo naklonili Izaka in Jakoba. Oba smo usmerili na
pravo pot, tako kot še pred njima Noeta in od njegovih potomcev

7 Küng, navedeno delo, str. 142.

279
   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286