Page 287 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik X (2014), številka 19-20, ISSN 1408-8363
P. 287
BO@IDAR DEBENJAK

Sura 61:
6Jezus, Marijin sin, je dejal: »O, sinovi Izraelovi! Gospod me je
poslal, naj potrdim že prej razodeto Postavo in naj vam prinesem
veselo vest o poslancu z imenom Ahmed. Prišel bo za menoj.« Predsta-
vil jim je očitne dokaze, oni pa so rekli: »To je prava čarovnija!«
7Je kdo manj pravičen od človeka, ki kleveta Gospoda, medtem ko
ga kličejo k pravi veri? Gospod ne bo pokazal prave poti nepravične-
mu ljudstvu! –
Pravi Jezusov nauk torej vsebuje celo napoved naslednjega Božjega
odposlanca, Ahmeda (mišljen je najbrž Mohamed).

8
V Koranu pa sta tudi dva daljša odlomka, ki temeljita na nekano-
ničnih evangelijih. Zelo razširjena je domneva, da naj bi šlo med
drugim za Evangelij po Barnabi. V kanonični tradiciji se Barnaba ome-
nja kot eden od Pavlovih sodelavcev.
Prvi del prinaša sura 3 v vrsticah 33–60. Začetek je vzet iz evange-
lija o Marijinem detinstvu in mladosti in ima kanonično vzporednico
v Evangeliju po Luki (Lk 1), še več pa nekanoničnih. Najprej je poročilo
o Marijinem rojstvu:
Sura 3:
33Bog je izbral Adama in Noeta, Abrahamovo družino in Amramo-
vo družino; povzdignil jih je nad druge narode.
34Bili so očetje in sinovi istega rodu. Bog vse sliši in vse ve.
35Amramova žena je dejala: »Gospod, kar je v mojem trebuhu,
obljubljam tebi v službo. Sprejmi to zaobljubo, saj resnično vse slišiš
in vse veš.«
36In po porodu je dejala: »Gospod, rodila sem hčer.« On pa je
dobro vedel, kaj je rodila; hči ni kakor sin. »Imenovala sem jo Marija.
Varuj njo in njen rod pred prekletim satanom!« –
V rimskokatoliški tradiciji, ki črpa iz nekanoničnih virov, je Mari-
jinemu očetu ime Joahim, materi pa Ana. Tu je očetu ime Amram,
materinega imena pa ne zvemo. V nasprotju s poročilom po Luki pa
je Zaharija Marijin skrbnik:

285
   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292