Page 80 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XI (2015), številka 21-22, ISSN 1408-8363
P. 80
RAZPRAVE, ŠTUDIJE

Alli tih ſadanijh Papeshnikov poſt nei
tresovſt, tàmuzh eno Spakovanie inu ma-
likovanie. Kàr edan do polu dne ſe poſti,
Ob poludne ſe rib alli ſtruklov natepe,
zhudo da ne pozhi: Inu ſhe meni ſtim ſi
Nebeſa saſlushiti. Anna ie tresova bila, da
bi le tim bul ſàrzhnéſhi molila inu Bogu
ſlushila. Obtore ti Papiſti inu ſamopra-
vizhniki nimaio tukai obeno prizho alli
brambo, ſkatero bi mogli ſvoio krivino
pokriti, Inu ako ȏzhmo te rèzhi prav ras-
miſliti inu pregledati, taku ſe ozhitò naide,
da Anna ni ſkusi ſvoia dela opravizhana,
tàmuzh ſkusi Vero (KPo 1567: XLVa–b).8

Prakso pripadnikov verskih skupin (prekrščevalci, schwenkfelder­
jevci), s katero se ni strinjal, pa kritično omenja v naslednjem zgledu:
Welche aber jr eygen geyſt oder ſchwindel geyſt treybt / die richten nicht
vil guts auß (SA 1559: LXXXVIIIa) → Katere pak laſtni Duh, ſàrce inu
miſli sheno, ti niſtar dobriga ne sazhneio inu ne ſturio, kakòr ti nekateri
Bidertauferij, inu ſada tudi ti Shbenkfelderij (KPo 1567: CVIIa).

Podobne polemične dodatke je mogoče zaslediti na številnih mestih
prevoda. V enem izmed njih npr. izpostavlja nujnost opustitve malikova­
nja in krivih Boshijh ſlushbi ter vrnitve k pravi krščanski veri (KPo 1567:
CVIIIa).

1.3 Najpogostejše dodatke predstavljajo konkretizacije različnih tipov,
ki olajšujejo razumevanje besedila, pogosto tudi zato, ker ne terjajo bral­
čevega nenehnega polnega zavedanja sporočane vsebine (1. in 2. zgled). Z
daljšimi, konkretnejšimi in poljudnejšimi opisi je Krelj praviloma nado­
meščal krajše, bolj abstraktne in težje razumljive odlomke (3. zgled) Npr.:

1. Wo von ſagt diß Euangelium? Von der verwunderung der Eltern
Chriſti / vom Segen des Prieſters Simeon / vñ von der Prophetinnen Hanna

8 Podobno razširitev pridigarskega in hkrati veroizpovednega značaja, ki se opira na
številna mesta v Novi zavezi (navedena na robu), izkazuje tudi odgovor na vprašanje,
kako naj evangelijski pridigarji odgovorijo na obtožbe papeža in njegovih somišlje­
nikov, da prepovedujejo dobra dela (KPo 1567: XIIIa).

78
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85