Page 85 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XI (2015), številka 21-22, ISSN 1408-8363
P. 85
MAJDA MERŠE

XXIXa) → Vſi imamo po Duhu Chriſtuſova Mati biti, inu po volij niega
Ozheta ſturiti, ako ôzmo v’Nebeſkim Rayu prebivati. Obtore Chriſtuſ roke
ſtegne zhes ſvoie Iogre inu pravi. Matth: na 12. Pole to ie moia Mati, inu
Bratie moij, gdo kuli bode ſturil po voli moiga nebeſkiga Ozheta ta ie
moi Brat, moia Seſtra inu moia Mati (KPo 1567: XLb);

2. Was iſt die vrſach? Sie wacheten vnd hüteten des nachts jrer Herde
(SA 1559: XXVIIIa) → Sa zheſa volio to? Kàr ſo leti po nozhi zhuli inu
varovali ſvoie shivine. Obtore pravi Bernardus: Paſtyrom zhuiozhim ſo
ſe zhuiozhi Angeli pèrkasali. Sato imaio Lüdie véditi, da teim, kateri ne
delaio, kar imaio v’ſvoim ſtanu, ſe Angeli nepèrkasheio, inu ijh ne varieio
(KPo 1567: XXXVIIIa–b);

3. Wer iſt das Füllin? Der innerlich menſch / das hertz / der geyſt / die
ſeel / die wil Chriſtus auch zum einreyten haben / zu dem himeliſchen
Ierusalem (SA 1559: IXa) → Kai ie to SHRIBE? Notèrnij zhlovik, alli novi
Adam, to ſàrce, ta Duh kateriga ôzhe tudi Chriſtuſ iméti, inu na nijm
v’nebeſki Ierusalem iésditi. Edni pak pravio, da ta rabotna Oſlica pomeni
Iudovſki Folk, kateri ie ſtimi poſtavami ſtariga sakona bil obloshen, inu
rabotil. To shribe pak pomeni Ayde, kateri néſo v’poſtavah vklenëni bili,
tàmuzh proſti hodili inu shivéli (KPo 1567: XIIIa).

Na Kreljev dokaj svoboden, razmišljujoč in soustvarjalen odnos do
prevodne predloge v okviru tretjega zgleda posredno kaže tudi dostavek
novi Adam kot del odgovora na vprašanje Kai ie to SHRIBE? Notèrnij
zhlovik, alli novi Adam. Z dostavkom je »izravnan« izpust manj aktul-
nega pojasnjevalnega dostavka der alt Adam, ki se v Spangenbergovi
postili pojavlja kot del odgovora na predhodno zastavljeno vprašanje
Wer iſt die Eſelin? Der euſſerlich menſch / der alt Adam (SA 1559: IXa).12

1.3.4.1 Krelj je postilo vsebinsko širil z dodajanjem nedvomno znanih
citatov, pesmi, pregovorov in podobnega iz drugih virov, kar dokazuje
tudi naslednji zgled:

Denn Chriſtus war nicht kommen / das er hie wolt ein weltlich reich
haben (SA 1559: XLIIa) → Sakai Chriſtuſ ni priſhal eno posemalſko Kra-
levſtvo sadobivat, tàmuzh eno Boshie Duhovno, nebeſko, vezhno, kako
ſe danaſ poie: Hoſtis Herodes impie, Chriſtum uenire quid times? Non

12 »Kai pomeni OSLICA? Vnaniga teleſniga zhloveka« (KPo 1567: XIIb).

83
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90