Page 101 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIII (2017), številka 26, ISSN 2590-9754
P. 101
cvetka hedžet tÓth

brezpogojno odvračati od tega, da bi dali moč ljudem, ki trdijo, da vejo, kaj
hoče »Bog« ali zgodovina. Vendar pa je razlika med védenjem in upanjem.
Pogosto si upanje nadene obliko lažnih prerokb, in tako je tudi v teh dveh
dokumentih. Pa vendar je upanje na socialno pravičnost edina osnova za
človeka vredno življenje. Krščanstvo in marksizem sta še naprej sposobna
povzročati nemajhno zlo, saj lahko tudi še danes hinavski moralni aposto-
li ali egomanski gangsterji zelo učinkovito navajajo tako Novo zavezo kot
Komunistični manifest. (Rorty 1999, 204)

Eden najslavnejših Tillichovih učencev, nemški filozof Theodor W.
Adorno, nas opozarja, da tega, kaj je pravilno življenje, kaj naj bi bilo
dobro, kaj je svoboda, ne moremo več določiti pozitivno, v trenutku pa
lahko prepoznamo, kaj je zlo, krivica, nesvoboda, tudi v zdajšnjem času
globalizacije. Vsaj v usposobljenosti za to negativno izrekanje je naloga
mišljenja, da ne popusti pred demonskim in, tako tillichovsko kot ador-
novsko rečeno, je sreča mišljenja v tem, da prepoznava vsesplošno ne-
srečo in jo na glas izgovarja.

VIRI IN LITERATURA

Adorno, Theodor W. 2007. Minima moralia: Refleksije iz poškodovanega življenja.
Ljubl­ jana: Založba/*cf.

–––. 1970–86. »Negative Dialektik.« V Gesammelte Schriften 1–20. Frankfurt am
Main: Suhrkamp.

Bloch, Ernst. 1977. »Geist der Utopie II.« V Gesamtausgabe 1–16. Frankfurt am Main:
Suhrkamp.

Hedžet Tóth, Cvetka. 2015. Dialektika refleksijskega zagona. Ljubljana: Založba 2000.
–––. 2008. Hermenevtika metafizike. Ljubljana: Založba 2000.
–––. 2015. Materialistično–idealistična zareza. Ljubljana 2015: Znanstvena založba Fi-

lozofske fakultete.
Küng, Hans. 2002. Projekt Weltethos. München: Piper.
Rorty, Richard. 1999. Philosophy and Social Hope. London: Penguin Books.
–––. 2002. Izbrani spisi. Ljubljana: Literarno-umetniško društvo Literatura.
–––. 2011. An Ethics for Today: Finding Common Ground between Philosophy and Re-

ligion. New York: Columbia University Press.

331
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106