Page 137 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIII (2017), številka 26, ISSN 2590-9754
P. 137
Aleksander Erniša

vedi navaja, da so sacramenta ... signa promissionum.15 Torej kot pravi
tudi Trubar:

Ty Sacramenti/…/ ſo/…/ ſnamine ane ſuete rizhi/ Inu ye anu videzhe
ſnamine te neuidezhe mylhoſti boſhye/ Inu ye tudi ana videzha beſeda
boſhya/…/ de per tih ſnaminah imate vſelei ſmiſliti kai Bug gouori kai nam
per tih da/ inu oblubi,16
ter dodaja, da morajo biti pri zakramentu vselej prisotni Beſeda tar
obluba boſhya/ inu naſha Vera,17 kajti tim beſedom imamo terdnu veryeti
inu poterdyti naſho ſlabo Vero vſeh vnadlugah inu iſkuſhnauah.18 Luther
je v pismu Georgu Spalatinu19 18. decembra 1519 zapisal, da brez izrec-
ne Božje obljube zakrament ne more biti zakrament, torej:

Denn für mich iſt kein Sacrament mehr übrig, weil kein Sacrament
da ſein kann, wenn nicht eine außdrükliche göttliche Verheißung gege-
ben wird, welche denn Glaube übe, da wir, ohne das Wort des Verheißen-
den und den Glauben des Annehmenden, mit Gott nichts zu schaffen ha-
ben können.20
Še jasneje je to izraženo v originalnem Luthrovem pismu Spalati-
nu,21 napisanem v latinščini, kjer pravi, da noben zakrament ne more
obstajati brez jasne in nedvoumne (expressa) Božje besede in da odnosa
z Bogom brez besede obljube (verbum promittentis) in brez vere (fides)

15 Prim. BSLK 295, 20.
16 TC 1550, D 5d...
17 Prav tam.
18 TC 1550, F.
19 Georg Spalatin (*17. januar 1484 –†16. januar 1545) je bil humanist, teolog in reformator. Do-

pisoval si je z Luthrom in po nekaterih podatkih je ohranjenih 400 pisem, ki jih je Luther pisal
Spalatinu, ni pa ohranjeno nobeno Spalatinovo pismo Luthru.
20 Dr. Martin Luthers Sämmtliche Schriften, 21, Briefe Teil 1, str. 146.
21 Prim. WABr 1, 594, 19–595,25: De allis sacramentis non est, quod tu vel ullus hominum ex me
speret aut expectet ullum sermonem, donec docear, ex quo loco queam illa probare. Non enim
ullum mihi reliquum set sacramentum, quod sacramentum sit, nisi ubi expressa detur promis-
sio divina, quae fidem exerceat, cum sine verbo promittentis et fide suscipientis nihil possit no-
bis esse cum Deo negoti.

367
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142