Page 140 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIII (2017), številka 26, ISSN 2590-9754
P. 140
razprave, študije

Torej je še enkrat poudarjeno, da je za zakrament pomembna Božja
beseda in ureditev (ordnung).

Luther je torej poudarjal pomembnost besede pri zakramentu.
Sabetta pri sklicevanju na Luthrovo pridigo k Novi zavezi30 celo navaja:

Das Zeichen allein bringt kein Sakrament hervor, während allein das
Wort das Zeichen in ein Sakrament verwandelt, und alle Sakramente fin-
den ihren Sinn und Zweck im Glauben.31
Znamenja sama torej ne prinašajo nobenega zakramenta, temveč je
beseda tista, ki spremeni znamenje v zakrament. Vsi zakramenti dobijo
svoj smisel in smoter v veri.
Če smo prej omenjali tri Luthrove konstitutivne elemente
zakramenta, lahko kot element, ki ga je Luther posebej poudarjal,
izvzamemo prav besedo.
Beseda je bila posebej poudarjena tudi v t. i. in že prej omenjeni Av-
guštinovi definiciji Accedat verbum ad elementum et fit sacramentum:

Detrahe verbum, et quid est aqua nisi aqua?32
Vidimo torej, da na primeru vode pri zakramentu krsta tudi Av-
guštin daje poudarek besedi, kajti če odvzamemo besedo, je voda samo
voda. Torej je beseda tista, ki elementom daje njihov učinek. Avguštin
zaključi z besedami: vse to je narejeno z besedo. Torej je povezava med
elementom in vodo konstitutivna za zakrament, ali izraženo z Luthro-
vimi besedami v Velikem katekizmu: krst ni nič drugega kot voda in
Božja beseda skupaj.
To definicijo prenese Luther tudi na zakrament Gospodove večerje:

Was iſt nu das Sakrament des Altars? Antwort: Es iſt der wahre Lei
bund Blut des HERRN Chriſti, in und unter dem Brot und Wein durch

30 Prim. WA 6, 375–78.
31 Sabetta 2011, 58.
32 »Odvzemi besedo, in kaj je voda, če ne samo voda?« (Avguštin v Sabetta 2011, 59)

370
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145