Page 139 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIII (2017), številka 26, ISSN 2590-9754
P. 139
Aleksander Erniša

Pri tem se naslanja na Apologijo augsburške veroizpovedi in povzema
trinajsti člen z naslednjimi besedami:

Die Verheißung ist faktisch unnütz, wenn sie nicht durch den persön-
lichen Glauben empfangen wird.26
Torej je naša osebna vera pri učinku obljube tista, zaradi katere
ima zakrament vpliv na naša življenja. Kot pravi Apologija na prime-
ru obrezovanja:

Daß Abraham ſei für Gott gerecht worden, nicht durch die Beſchnei­
dung, ſonder die Beſchneidung ſei ein Zeichen geweſen, den Glauben zu
üben und zu ſtärken. Darum ſagen wir auch, daß zum rechten Brauch der
Sakramenten der Glaube geören.27
Kot je razvidno iz besedil, je bila vera pomemben dejavnik oziroma
eden od treh konstitutivnih elementov zakramentov. Kot zaključek pa
je potrebno dodati še nekaj: naša vera ni tista, ki bi zakrament naredi-
la. To potrjujejo besede iz Formule Concordiae:

Nun macht unſer Glaub das Sakrament nicht, ſonder allein unſeres
allmächtigen Gottes und Heilands Jeſu Chriſti wahrhaftiges Wort und
Einſetzung.28
S temi besedami je poudarjeno dejstvo in bistvo zakramenta, da po-
sameznikova vera ne naredi zakramenta, temveč beseda in postavitev.
Luther nadaljuje in pravi:

Denn es ſteht nicht auff menſchen Glauben odder unglauben, ſonder
auff Gottes wort und ordnung.29

26 Prav tam.
27 BSLK 1998, 295.
28 BSLK 1998, 1002.
29 WA 26, 506, 24–25.

369
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144